اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

فعالیت کشتی میرزاکوچک در زمینه گردشگری

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: در حال حاضر کشتی مسافری میرزاکوچک در اجرای ویژه ‌برنامه‌های گردشگری نظیر تور و انواع مراسم و همایش در انزلی فعالیت دارد.

فعالیت کشتی میرزاکوچک در زمینه گردشگری
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا علیزاده پیش از ظهر امروز در جلسه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان آمادگی این نهاد را برای حمایت از سرمایه‌گذار کشتی میرزا کوچک‌خان جنگلی اعلام کرد و اظهار داشت: این حمایت می‌تواند فرصتی برای توسعه گردشگری دریایی فراهم کند.
وی با بیان اینکه کشتی میرزا کوچک‌خان جنگلی متعلق به بخش خصوصی است، افزود: در حال حاضر این کشتی در یکی از اسکله‌های بندرانزلی پهلو گرفته و با اجرای ویژه‌برنامه‌های گردشگری از جمله اجرای تور و انواع مراسم و همایش در این زمینه فعالیت می‌کند.
این مسئول ادامه داد: بی‌تردید حمایت از این سرمایه‌گذار می‌تواند فرصتی را ایجاد کند تا امکان تردد کشتی میرزا کوچک‌خان جنگلی به مقصد کشورهای حاشیه دریای‌خزر، استان‌های همجوار و بالعکس با هدف‌گذاری لازم، زمینه ورود گردشگر به کشور فراهم آید.
معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از اجرای پروژه‌های ساحلی استان خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت کشتی میرزا کوچک گامی مهم در راستای توسعه گردشگری دریایی است.
به گفته وی، این کشتی در سال 1971 در ژاپن ساخته شده و دارای پنج طبقه، 74 متر طول، 12 متر عرض، 20 متر ارتفاع و 26 کابین درجه یک و 2 با گنجایش حدود 250 مسافر است.
علیزاده ابراز داشت: کشتی مسافری میرزا کوچک‌خان در سال‌های گذشته از انزلی به باکو مسافر جابه‌جا می‌کرد و این کشتی بنا به دلایلی در سال 1371 از بندر انزلی به ساحل مازندران برده شد و در آن منطقه در امور آموزشی یکی از نهادها مورد استفاده قرار گرفت اما در حال حاضر می‌توان از آن به عنوان یک کشتی مسافرپذیر و تفریحی استفاده کرد.
وی، در ادامه توسعه و گسترش اطلاع‌رسانی از جاذبه‌های گردشگری در سطوح مختلف جامعه، هدایت صحیح گردشگران داخلی و خارجی به مقاصد گردشگری و ارزیابی دیدگاه‌ها و نیازهای گردشگران در زمان سفر به استان را از جمله اهداف گردشگری گیلان برشمرد.
این مسئول، همکاری با دیگر دستگاه‌های دولتی برای جهت‌دهی تولیدات اقلام تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی خود با نگرش‌های گردشگری و هماهنگی در برگزاری رویدادهای گردشگری و فرهنگی با هدف ارتقای آگاهی نسبت به توانمندی‌های گردشگری استان را از جمله وظایف مراکز گردشگری استان عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: همکاری برای توسعه سفرهای ارزان قیمت عموم مردم به ویژه اقشار جوان استان شامل دانشجویان و دانش‌آموزان، بهره‌برداری از توانمندی‌های رسانه‌های گروهی استان در راستای اطلاع‌رسانی و معرفی جاذبه‌های مذهبی،تاریخی، گردشگری و فرهنگی از دیگر وظایف مراکز مذکور است.
علیزاده موضوع طرح مناطق نمونه گردشگری را جزو مصوبات هیئت دولت در دور نخست و دوم سفر عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به تاکیدی که برای پیگیری مصوبات وجود دارد به دلیل برخی محدودیت‌های پیش رو از جمله عرصه مورد نیاز، تامین زیرساخت‌ها و تسهیلات بانکی همت دوچندان تمام دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد تا تسریع در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری صورت گیرد.
به گفته وی، در سفر نخست و دوم هیئت ‌دولت به گیلان، 254 روستا به عنوان روستاهای هدف گردشگری تصویب شد که مطالعات لازم برای اجرای زیرساخت‌های گردشگری و جذب سرمایه‌گذار انجام شده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول