اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

میرزا کوچک نیروی ارزشی ایرانی بود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: میرزا کوچک انسانی بزرگ، متفکر و از نیروهای ارزشی ایران اسلامی بود.

میرزا کوچک نیروی ارزشی ایرانی بود
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا حجت‌الاسلام والمسلمین رضا رمضانی عصر امروز در جریان برپایی یادواره مرحوم آیت‌الله صادق احسانبخش، شهید میرزا کوچک جنگلی و 12 تن از شهدای روحانی این شهرستان در مصلای جعفری صومعه‌سرا اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره تمام شهدای نظام امری ضروری و با اهمیت است.
وی با اشاره به شخصیت روحانی و مبارزه میرزا کوچک جنگلی اذعان داشت: میرزای جنگلی انسانی بزرگ، متفکر و از نیروهای با ارزش ایران اسلامی محسوب می‌شود.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، مبارزه‌طلبی، دین‌داری و حق‌جویی را از مشخصه‌های بارز میرزا کوچک جنگلی عنوان کرد و افزود: کوچک جنگلی در تاریخ مبارزات اسلام‌خواهان یک نمونه و الگوی ایمانی است.
وی با بیان اینکه میرزای جنگلی برای خروج بیگانگان و استکبار خدمات، رنج‌ها و زحمات زیادی را متحمل شده است، تصریح کرد: میرزا یک روحانی شجاع و خدمات و حرکات وی هماهنگ با حرکت‌های ملی بود.
رمضانی با اشاره به یاد و خاطره مرحوم صادق احسانبخش نماینده فقید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، ابراز داشت: مرحوم احسانبخش علاوه بر حوزه علمی در عرصه‌های مختلف خدمات و کمک‌های فراوانی را در دوران حیات خود به مردم گیلان ارائه کرده است.
وی خطبه‌ها و سخنرانی‌های مرحوم احسانبخش را بسیار تاثیرگذار، پرمعنا و مفهوم برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به برخورداری احسانبخش از علوم متعدد، تحلیل‌هایش درباره مسائل و مباحث جامعه در رده‌های نخست تحلیلی قرار داشت.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با برشمردن ضرورت وجود حاکم دینی در دوران مختلف، اظهار داشت: مدیریت بر جامعه اسلامی پس از پیامبر طبق شرایط و زمان‌های مختلف به افراد مختلفی نیز سپرده شد.
وی، امامان را نخستین مدیران بر حکومت اسلامی و مفسر بر قرآن و احادیث ذکر کرد و گفت: بخش تبیین احکام به‌ عهده امامان معصوم (ع) و پس از آنها به‌ عهده شاگردان تربیت شده وحی بود تا اسلام درست و صحیح به نسل‌ها منتقل شود.
رمضانی، با تاکید بر توجه بیشتر برای انتقال اسلام به نسل‌های آینده، بیان داشت: اسلام باید در زمینه‌های فرعی، اجتماعی، اجمالی، تفسیری، سیاسی و عرفانی درست و جامع تفهیم و معرفی شود.
وی با اشاره به اینکه برخی به دلایل مختلف در اجرای این مهم کوتاهی کرده‌اند، تصریح کرد: این کوتاهی‌ها سبب انتقال و فهم اسلام به اسلامی دیگر شده است.‌
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: شرایط به گونه‌ای شده که اسلام را عده‌ای واژگون کرده و محتوای ارزشی و اصلی را از آن دور کرده‌اند.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیامبراکرم (ص) همواره راه‌های برداشت درست مفهوم آیات قرآن را به ما منتقل کرده است، اذعان داشت: برخی آن را در دوران و شرایط مختلف تحریف کرده‌اند.
وی، با اشاره به اسلام‌های افراطی پس از پیامبر خاتم (ص) افزود: این اسلام‌ها فاصله بسیار زیادی با یکدیگر و با اسلام ناب دارند.
رمضانی به شیوه دین‌مداری اسلام گرایان افراطی اشاره کرد و اظهار داشت: اسلام‌گرایی افراطی مطابق با شرایط و قوانین اسلام الهی نیست.
وی ادامه داد: اسلام گرایان افراطی بودند که 50 سال پس از شهادت پیامبر(ص) سر امام حسین(ع)  را بر سر نیزه‌ها بردند و بر این عمل خود به شادمانی و پایکوبی پرداختند.
نماینده ولی فقیه در آلمان، فهم درست از اسلام در طول تاریخ را مهم و اساسی خواند و گفت: این فهم درست موجب انتقال صحیح مفاهیم اسلام به دیگران می‌شود.‌
وی با اشاره به عقاید غلط برخی از افراد که امیرالمومنین (ع) را مافوق انسان می‌دانند، افزود: امیرالمومنین(ع) انسان مافوق بودند نه مافوق بشر.
رمضانی بیان داشت: امام علی(ع) انسانی برتر بر زمین بود که به دلیل وحی، الهام و معصومیت نسبت به دیگران تمایز و جایگاه ویژه داشتند.
وی، اسلام را دارای حکومت و رهبری دانست و ابراز داشت: پس از پیامبران(ص) و امامان معصوم (ع)، روحانیت در راس خدمتگزاری بر خط اسلام و قرآن هستند.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، روحانیون را متخصصان دین به معنای دقیق کلمه خواند و تصریح کرد: اسلام بدون روحانیت معنا و مفهوم روشنی پیدا نمی‌کند.‌
وی با اشاره به انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) عنوان داشت: جایگاه و عظمت انقلاب و امام راحل پس از گذشت سال‌ها هنوز هم خوب و سنجیده درک و فهم نشده و برای برخی از مردم درک واقعی آن نیازمند گذشت سال‌های بیشتری است.
رمضانی، وجود تحولات و جنبش‌های مردمی و دینی در کشورهای بیداری اسلامی را مرهون وجود انقلاب اسلامی در ایران و رهبری امام راحل برشمرد و تصریح کرد: حرکت‌های مردمی و دینی ایرانیان در دوران انقلاب اسلامی امروزه الگو و نماد بزرگی برای جوامع در راستای بیداری واقعی و اسلامی شده است.
وی، انقلاب اسلامی و حرکت بزرگ امام خمینی (ره) را نیز ناشی از درک درست اسلام ذکر کرد.
نماینده ولی فقیه در آلمان، حضور روحانیون و مجاهدان در کشورهای مختلف را در راستای تداوم دین اسلام مهم خواند و اذعان داشت: تفهیم اسلام در کنار عرفان و حماسه با یکدیگر معنابخش است.
وی با اشاره به پیام بزرگ واقعه غدیر، اظهار داشت: غدیر خواستار جانشینی بهترین‌ها برای حکومت در جامعه اسلامی بود.
رمضانی حاکم و مدیر امروز حکومت اسلامی در ایران پس از امام خمینی (ره) را مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: اسلام توسط این حاکمان و رهبران دینی همراه با عقلانیت، معنویت، امنیت و عدالت و در راستای خط مستقیم  مهدویت و عاشورا انتقال می‌یابد.
وی، وظیفه امروز روحانیون و مبلغان مذهبی در برابر جریان مهدویت را یک تکلیف نامید و ابراز داشت: باید زمینه سازی‌های آن به نحوه شایسته‌ای اجرا شود.
نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: به غیر از حکومت مهدویت، بقیه حکومت‌ها طاغوتی و غلط هستند و باید پرچم آن حکومت‌ها توسط روحانیون، مجتهدان و مبلغان مذهبی به پایین کشیده شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول