اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال در آذربایجان‌غربی صورت می‌گیرد

اتمام عملیات عمرانی طرح توسعه پایانه مرزی بازرگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی گفت: عملیات عمرانی طرح توسعه پایانه مرزی بازرگان امسال به اتمام می‌رسد.

اتمام عملیات عمرانی طرح توسعه پایانه مرزی بازرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، بابک طالبی یکشنبه شب در محل اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان آذربایجان‌غربی در ارومیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای عملیات باقیمانده مرز بازرگان شامل محوطه‌سازی، اجرای روسازی بتنی، احداث سرویس بهداشتی و منبع آب با اعتباری بالغ بر 48 میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در حال انجام است و طی نیمه نخست سال 91 به اتمام می‌رسد.

وی افزود: پیگیری کارهای باقیمانده فاز دو پایانه مرزی بازرگان به منظور برگزاری مناقصه و آغاز عملیات فاز دو در سال 91 شامل ساماندهی دره، روسازی بتنی منطقه فریز شده تجاری، اجرای آسفالت جاده مسافری، دیوارکشی و اصلاح دیوار جاده مسافری در دست اقدام بوده که پیش‌بینی می‌شود قبل از پایان سال جاری بخشی از آن به پایان برسد.

به گفته طالبی پایانه مرزی بازرگان به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدورهای مهم بین‌المللی اهمیت بسیاری داشته و به عنوان شاهراه اصلی زمینی کشور برای ارتباط با اروپا محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: ایجاد مجموعه پیش ساخته مسافری در پایانه مرزی پلدشت و اجرای طرح جامع ساماندهی نقطه صفر مرزی از دیگر طرح‌های ساماندهی پایانه مرزی آذربایجان‌غربی در سال جاری است.

به گفته طالبی سال گذشته عملیات محوطه‌سازی و دیوارکشی سایت موقت با اعتبار 6 میلیارد ریال و ساخت مجموعه موقت تجاری با اعتبار 3 میلیارد ریال به اتمام رسید.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی تصریح کرد: راه‌اندازی بخش تجاری در پایانه مرزی رازی و تعیین تکلیف واگذاری کارهای به جا مانده از طرح جامع، شامل سالن مسافری، پیگیری اجرای طرح جامع توسط سرمایه‌گذار خارجی و داخلی و تکمیل محوطه و تاسیسات زیربنایی از سایر اقدامات این بخش است.

طالبی با بیان اینکه امسال بخش بزرگی از عملیات عمرانی در پایانه‌های مرزی به اتمام می‌رسد، ادامه داد: 160 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌ها با هدف ارتقا کیفی، توسعه خدمات و تسهیل در روند امور در پایانه‌های مرزی تخصیص یافته است.

وی با اشاره به موقعیت ویژه پایانه مرزی تمرچین نیز اظهار داشت: این مرز در مقایسه با سایر مرزهای استان از جایگاه خاصی برخوردار بوده به طوریکه با وجود محدودیت در ساخت و سازها و موقعیت جغرافیایی، روزانه پذیرای حجم زیادی از ناوگان حمل و نقل مسافری و باری است.

طالبی خاطرنشان کرد: این موضوع توجه بیشتر به کیفی‌سازی خدمات، اعمال مدیریت مطلوب برای تسهیل روند تردد و تعامل بیش از پیش با مجموعه‌های مستقر در مرز را ضروری می‌کند.

به گفته وی برای تغییر مسیر انتقال کالاهای ترانزیتی به کشور عراق از طریق مرز تمرچین اقدامات زیادی انجام شده که حفظ این جایگاه و ارتقای آن باید در اولویت کاری همه مدیران دستگاه‌های ذیربط باشد.

به گفته وی پایانه‌های مرزی بستر توسعه اقتصادی و دستیابی به زمینه‌های توسعه پایدار از طریق جابه‌جایی کالا و مسافران بین‌المللی محسوب شده و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی در مبادی ورودی و خروجی در افزایش تعاملات با کشورهای همسایه، ایجاد اشتغال پایدار، رشد درآمدهای ارزی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول