اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شهرضا تاکید کرد

دست‌های پشت پرده مانع افتتاح پایانه مسافربری شرق شهرضا

خبرگزاری فارس: شهردار شهرضا گفت: در حالی که طرح عظیم پایانه مسافربری شرق شهرضا با هزینه کلان به پایان رسیده، اما برخی دست‌های پشت پرده از افتتاح این طرح جلوگیری می‌کند.

دست‌های پشت پرده مانع افتتاح پایانه مسافربری شرق شهرضا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، شهریار خان‌احمدی ظهر امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح عظیم و سازنده پایانه شرق شهرضا به عنوان یک پروژه بزرگ در راستای ساماندهی ناوگان حمل ‌و نقل برون شهری شهرستان شهرضا طی 14 سال گذشته مطرح بوده است.

وی ادامه داد: طی 14 سال گذشته همواره محل اجرای این طرح از سوی استانداران ،معاونین عمرانی استانداری اصفهان و کلیه دست‌اندرکاران حوزه حمل‌ و نقل برون شهری در سطح شهرستان و استان در ادوار مختلف، مورد بازدید قرار گرفته است و همواره مورد تایید این متخصصان و کارشناسان بوده است.

شهردار شهرضا با اشاره به روند اجرای طرح پایانه مسافربری شرق افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، مقرر شده بود که افتتاح این طرح عظیم در دهه فجر سال گذشته انجام گیرد که با توجه به فضای انتخاباتی حاکم بر جامعه این مهم به سال جدید موکول شد.

وی با تشریح دلایل عدم افتتاح این طرح در اردیبهشت‌ماه ادامه داد: در حالی که براساس اطلاع‌رسانی گسترده در سطح مطبوعات و رسانه‌های مختلف انتظار داشتیم که در تاریخ دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری این پروژه افتتاح شود اما در آخرین لحظات بحث لزوم تایید این طرح از سوی شورای ترافیک مطرح شد.

خان‌احمدی با غیر اصولی دانستن بحث تایید این طرح از سوی شورای ترافیک هنگام افتتاح اضافه کرد: همواره در خصوص طرح‌های مختلف روند اجرایی به این صورت است که قبل از جانمایی یک پروژه شورای ترافیک باید به بررسی وضعیت محل اجرای طرح بپردازد و این در حالی است که پایانه شرق شهرضا با پیشرفت 95 درصدی در آستانه افتتاح قرار گرفته بود که لزوم تایید شورای ترافیک مطرح شد.

وی با اشاره به مسائل مطرح شده پیرامون وضعیت پایانه شرق از سوی برخی مسئولان افزود: در حال حاضر و براساس اطلاعات موجود، امکانات پایانه مسافربری شرق شهرضا با پایانه صفّه اصفهان و آرژانتین تهران برابری می‌کند و برخی مسائل مطرح شده از قبیل کمبود فضای نمازخانه و یا کانکس‌های موجود در پایانه بهانه‌ای بیش نیست.

شهردار شهرضا با اشاره به خدمات رفاهی شهرداری شهرضا در راستای احداث پایانه شرق بیان داشت: در حالی که طی چند ماه گذشته مسئولین شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری شهرضا چندین بار از محل پایانه بازدید کردند و حتی در برخی موارد به انتخاب محل اسکان شرکت خود اقدام نمودند اما در حال حاضر بحث مخالفت با افتتاح این طرح را مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون موقعیت جغرافیایی این پایانه افزود: یکی از بزرگ‌ترین تمهیدات شهرداری شهرضا برای عزیمت مردم به این پایانه، حمل ‌و نقل از نقاط مختلف شهر به صورت رایگان بوده است.

خان‌احمدی با اشاره به مشکلات ترافیکی ناشی از فعالیت شرکت‌های مسافربری در سطح شهر شهرضا اضافه کرد: ترافیک سنگین و طاقت‌فرسایی که امروز در نقاط مختلف شهرضا از جمله میدان شهدا، طالقانی، باغ ملی و صاحب‌الزمان(عج) شاهد هستیم نتیجه فعالیت چندین شرکت مسافربری برون شهری در خیابان‌های اصلی شهرضا است.

وی ادامه داد: حاشیه‌های ایجاد شده پیرامون افتتاح پایانه شرق ثمره برخی دست‌های پشت پرده است که برای برخی امتیازات از راه‌اندازی این طرح بزرگ جلوگیری می‌کنند.

شهردار شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح مشکلات بودجه‌ای شهرداری شهرضا گفت: یکی از بزرگ‌ترین اهداف شهرداری شهرضا در سال جاری برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری است که براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته انتظار داریم در نیمه دوم مهرماه سال جاری و با حضور اساتید برجسته حوزه اقتصادی و مدیریت شهری کشور در شهرضا برگزار شود.

وی ادامه داد: بحث مشارکت مردم در پروژه های شهری، موضوعی است که در سطح برخی کلان‌شهرهای کشور اجرایی شده و نتایج آن به طرز ملموسی قابل مشاهده است.

خان‌احمدی طولانی شدن پروژه‌های شهری را یکی دیگر از مشکلات شهرداری شهرضا دانست و افزود: عدم برنامه‌ریزی صحیح و مدت‌دار سبب شده است که طرحی مانند خیابان حکیم اسدالله حدود 16 سال طول بکشد و بر این اساس هزینه‌های بسیاری بر شهرداری تحمیل شود.

وی با تشریح روند اجرایی احداث 5 خیابان جدید در شهرضا افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته انتظار داریم که بحث آزادسازی این خیابان‌ها تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

شهردار شهرضا اضافه کرد: طرح احداث میدان باغ ملی به عنوان یک اثر فاخر معماری ایرانی اسلامی در آینده نزدیک آغاز می‌شود و براساس برنامه تا پایان سال جاری مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول