اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان‌و‌بلوچستان:

افزایش ساعات کاری پایانه مرزی میلک اجتناب‌ناپذیر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان‌و‌بلوچستان گفت: افزایش ساعات کاری پایانه مرزی میلک با توجه به افزایش حجم تردد اجتناب‌ناپذیر است.

افزایش ساعات کاری پایانه مرزی میلک اجتناب‌ناپذیر است

علیرضا مجرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: میزان ترانزیت کالا از پایانه مرزی میلک از ابتدای راه‌اندازی این پایانه از سال 84 بیش از پنج برابر و صادرات استان بیش از 5/2 برابر رشد داشته که این امر نشانه اهتمام دو کشور در راستای رونق ترانزیت کالا و مبادلات تجاری است. 

وی با اشاره به افزایش 29 درصدی میزان کالای ترانزیتی و 35 درصدی میزان کالاهای صادراتی از پایانه فوق در سه ماهه اول سالجاری افزود: افزایش سهولت‌های ترانزیتی در پایانه مرزی میلک زمینه‌های بسیار مناسبی را برای توسعه مناسبات تجاری بین دو کشور ایجاد خواهد کرد.

مجرد گفت: در سال‌های گذشته زمینه‌های دسترسی تجار این کشور از طریق بندر چابهار به آب‌های آزاد جهان فراهم شده است.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های سیستان‌و‌بلوچستان نخستین قدم در راستای گسترش واقعی روابط اقتصادی میان دو کشور را برگزاری جلسات و نشست‌های کارشناسانه متعدد میان مسئولان دولتی، تاجران و سرمایه‌گذاران دو کشور دانست تا با شناسایی زمینه‌های واقعی در پایانه مرزی میلک همکاری‌ها، مشکلات و موانع موجود از میان برداشته شود.

مجرد همچنین از استقرار 11 دستگاه اجرایی خبر داد و افزود: تمامی کارها و تشریفات اداری در محل با سرعت انجام می‌شود بطوریکه در طول یک ساعت تشریفات اداری خروج حدود 19 دستگاه کامیون انجام می‌گیرد که هم اکنون متوسط هر دستگاه سه دقیقه بوده که با اجرای طرح جامع پایانه مرزی میلک می‌توان این زمان را به حداقل رساند. 

وی با اشاره به تعامل و اهتمام دستگاه‌های مستقر در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزود: با توجه به افزایش حجم تردد از این مرز لازم است افزایش ساعت کاری در پایانه مرزی میلک در دستور دستگاه‌های اجرایی مستقر در پایانه قرار گیرد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول