اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آبشار شاهان‌دشت جان یک کوهنورد مازندرانی را گرفت

خبرگزاری فارس: حجت الله اسدیان کوهنورد آملی بر اثر سقوط از ارتفاعات اطراف آبشار شاهاندشت آمل جان خود را از دست داد.

آبشار شاهان‌دشت جان یک کوهنورد مازندرانی را گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، آبشار شاهاندشت در روستای شاهاندشت بخش لاریجان آمل واقع در کیلومتر 96 جاده هراز قرار دارد.

ارتفاع آبشار شاهاندشت 50 متر بوده و از جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب می‌شود.

در بالای آبشار شاهاندشت قلعه شاهاندشت که به قلعه ملکه قلاع یا ملک بهمن مشهور است و نام تاریخی آن قلعه فرشته بوده قرار دارد.

این نخستین بار نیست که این قلعه تاریخی جان مشتاقان و گردشگران را می‌گیرد اما این بار جوان کوهنورد آملی که در کوهنوردی با سابقه بوده مقهور سخره‌های خطرناک این قلعه شده است.

بخشدار لاریجان آمل با تایید این خبر به خبرنگار فارس در آمل گفت: یک گروه چهار نفره از کوهنوردان آملی روز گذشته در مسیر صخره‌نوردی آبشار شاهندشت دچار حادثه شدند.

محمدرضا نصیری با بیان اینکه این گروه در راه صعود از صخره‌های اطراف این آبشار یک عضو خود را از دست دادند در تشریح حادثه بیان کرد: حجت‌الله اسدیان یکی از اعضای این گروه بر اثر سقوط از صخره‌ها دچار ضربه مغزی شده و جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه حال سه نفر دیگر این گروه مساعد است، تصریح کرد: دقایقی پیش جسد این کوهنورد از میان صخره‌های آبشار بیرون کشیده شد.

نصیری افزود: گروه‌های امدادی هلال‌احمر، بخشداری و آتش‌نشانی آمل از روز گذشته برای بیرون کشیدن جسد این کوهنورد تلاش کردند.

انتهای ‌پیام/س20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول