اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه:

سیاست‌های دولت اصلاحات حادثه 18 تیر را رقم زد

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: حادثه 18 تیر محصول عملکرد دولت اصلاحات در زمان قدرت خود بود.

سیاست‌های دولت اصلاحات حادثه 18 تیر را رقم زد

حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به سالروز وقوع حادثه 18 تیر اظهار داشت: حادثه 18 تیر که می‌‌توان از آن به‌عنوان یک حادثه تلخ و عبرت‌آموز در تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد، عوامل متعددی دارد که عمده آن زمینه‌ای است که دولت اصلاحات در آن زمان برای ظهور این گونه حرکت‌ها فراهم کرد.

وی ادامه داد: در کارنامه‌ای که دولت اصلاحات در دوران تسلطش بر ارکان حکومتی ما به جای گذاشت این حادثه دارای ویژگی‌های خاصی است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: این حادثه به قصد براندازی نظام توسط کسانی طراحی شده بود که خودشان در پست‌های کلیدی دولت اصلاحات قرار داشتند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از عواملی که موجب به وجود آمدن حادثه 18 تیر شد، عدم بصیرت کافی در کسانی بود که درگیر این حادثه شدند.

ذاکری خاطر نشان کرد: غبارآلود بودن فضای آن مقطع، تبلیغات سوء و بستری که توسط رهبران سیاسی در آن زمان به وجود آمده بود، موجب شد عده‌ای در میدانی قرار بگیرند که مجموع اقدامات صورت گرفته مورد سوءاستفاده دشمن قرار گرفت.

وی گفت: این درس بزرگی است برای جوانان و دانشجویان ما تا با دقت کافی به حوادث پیرامون خود نگاه کرده و در بازی‌هایی که مورد بهره‌برداری دشمن قرار می‌گیرد، وارد نشوند.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی استان قم افزود: دست آشکار دشمنان انقلاب اسلامی به آسانی در این حادثه دیده می‌شود.

وی با اشاره به ریشه‌های اصلی این حادثه اضافه کرد: در واقع عوامل اصلی این حرکت بیرون از مرزها حضور داشتند و از دور حوادث را سازماندهی می‌کردند.

ذاکری اظهار داشت: البته از دشمن انتظاری جز دشمنی نیست اما، کسانی که نان این انقلاب را خوردند و از خون شهدا به عزت و مقامی دست پیدا کردند، نباید راه دشمنی با ملت و نظام را در پیش می‌گرفتند.

وی ادامه داد: عده‌ای از خواص در جریان 18 تیر 78 در امتحان مردود شده و نتوانستند به درستی حق انقلاب اسلامی و خون شهدا را ادا کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در حوادث سال 88 نیز باز چنین بیماری به جان این ملت افتاد اما، هنگامی که مردم از نقشه دشمن در این زمینه آگاه شدند، با تمام نیرو از نظام و ولایت فقیه دفاع کردند.

وی تصریح کرد: سال 87 نیز هنگامی که مردم متوجه شدند هدف اصلی از این آشوب‌ها اصل نظام است، روز 23 تیر به میدان آمده و توطئه‌های دشمن را ناکام گذاشتند.

ذاکری عنوان داشت: سیاسیونی حادثه 18 تیر را آفریدند که برخی صاحب پست‌های کلیدی در دولت اصلاحات بودند و در مراحل بعدی وزن‌کشی‌های سیاسی مورد قهر مردم قرار گرفتند.

وی گفت: عدم برخورد مناسب نسبت به ریشه‌ها و عوامل اصلی حادثه 18 تیرماه موجب شد فتنه 88 اتفاق بیفتد که در واقع جلوه دیگری از همان وقایع 18 تیر بود.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی استان قم ادامه داد: این حادثه برای ما تجربه خوبی بود تا به این نکته توجه داشته باشیم که در هر زمان باید با کسانی که در پی ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند، برخورد مناسب انجام داد تا ریشه فتنه‌ها خشکانده شود.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع در کلام مقام معظم رهبری نیز دیده می‌شود و نیز همواره تاکید داشته‌اند که ریشه‌های حوادث باید بررسی و پیگیری شود.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول