اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی در دیدار هیئت رئیسه اتحادیه کوهنوردی آسیا:

اجلاس کوهنوردی آسیا انگیزه‌ای برای توسعه این رشته است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: برگزاری اجلاس هیئت رئیسه کوهنوردی آسیا در تبریز، انگیزه مضاعفی برای توسعه کوهنوردی در استان ایجاد می‌کند.

اجلاس کوهنوردی آسیا انگیزه‌ای برای توسعه این رشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضا‌بیگی در دیدار با اعضای هیئت رئیسه اجلاس کوهنوردی آسیا اظهار کرد: برخی رشته‌ها به‌ویژه فوتبال در آذربایجان‌شرقی باعث شده به رشته‌هایی مانند کوهنوردی در این استان توجه کم‌تری شود که امید می‌رود برگزاری اجلاس هیئت رئیسه کوهنوردی آسیا در تبریز انگیزه مضاعفی برای توسعه کوهنوردی در استان باشد.

وی افزود: حضور تیم فوتبال تراکتورسازی در رقابت‌های آتی لیگ آسیایی بیشترین انرژی را از مسئولان و مردم هوادار این تیم در آذربایجان‌شرقی گرفته است اما اجلاس یاد شده باعث افزایش توجه‌ها به ورزش کوهنوردی خواهد شد.

رئیس شورای ورزش آذربایجان‌شرقی با اشاره به موفقیت "عظیم قیچی‌ساز" کوهنورد تبریزی فاتح هشت قله بیشتر از هشت هزار متر دنیا تصریح کرد: این ورزشکار سختکوش نماد توانمندی‌های آذربایجان‌شرقی در رشته کوهنوردی است.

بیگی اضافه کرد: مقصد اکثر کوهنوردان دنیا، فتح قله‌های مرتفع کشورهایی مانند نپال است و این امر نشان می‌دهد که رشته‌کوه‌های مرتفع ایران به‌خوبی شناسانده نشده‌اند.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین به تقارن برگزاری اجلاس اعضای هیئت رئیسه اتحادیه کوهنوردی آسیا با همایش بازرگانان جاده ابریشم اشاره کرد و گفت: باید برگزاری همزمان این دو نشست معتبر در تبریز را به فال نیک گرفت.

رئیس کره‌ای اتحادیه کوهنوردی آسیا نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از سفر اعضای هیئت رئیسه این اتحادیه در تبریز و میزبانی این شهر در برگزاری اجلاس مزبور، گفت: برگزاری این اجلاس در تبریز فرصت خوبی برای معرفی قابلیت‌های ایران و به‌ویژه آذربایجان‌شرقی در رشته ورزشی کوهنوردی و سلسله کوه‌های این کشور و منطقه به اعضای اتحادیه است.

"اینجونگ لی" از برنامه‌ریزی اتحادیه کوهنوردی آسیا برای اجرای یک برنامه دیگر تا پایان امسال در کشورمان خبر داد و خواستار افزایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها از برنامه‌های این اتحادیه در ایران و به‌ویژه در آذربایجان‌‌شرقی شد.

اتحادیه کوهنوردی آسیا 16 عضو در قالب 16 فدراسیون کوهنوردی دارد که ایران نیز یکی از این اعضاست.

اجلاس هیئت رئیسه اتحادیه کوهنوردی آسیا از تاریخ 30 خرداد تا 2 تیر‌ماه جاری به میزبانی کشورمان در تبریز برگزار خواهد شد و نمایند‌گانی از کشورهای چین، کره ‌جنوبی، ژاپن، هنگ‌کنگ، چین‌تایپه، قرقیزستان، پاکستان و ایران در آن حضور می‌یابند.

انتهای پیام/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول