اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دو زبان فارسی و آلمانی

تئاتر «بررسی حادثه کوچه بیست‌ و چهارم» به صحنه رفت

خبرگزاری فارس: یک کارگردان تئاتر از به صحنه رفتن تئاتر کودکانه «بررسی حادثه کوچه بیست‌ و چهارم با تمام جزئیات» به نویسندگی و کارگردانی امید نیاز در تالار فرشچیان اصفهان و به دو زبان فارسی و آلمانی خبر داد.

تئاتر «بررسی حادثه کوچه بیست‌ و چهارم» به صحنه رفت

امید نیاز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه این تئاتر ویژه گروه سنی تا هفت سال است، اظهار کرد: این تئاتر داستانی از یواشکی‌های کودکی است و من در این تئاتر به دنبال لحظات ناب و خلوت‌های کودکانه بوده‌ام.

وی درباره داستان این تئاتر تصریح کرد: پنج کودک که شیشه پیرزن غرغروی همسایه را شکسته‌اند، در پناه بشکه‌های نفت خالی کوچه‌ای به نام 24 پنهان شده‌اند.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: آنها با توجه به شواهد، قرائن و حرف‌های نگهبان هنگام رفت و آمد در کوچه کودکان مطمئن می‌شوند که اشرف خانم پیرزن غرغرو بر اثر ترس از شکستن شیشه مرده است و در ادامه اتفاقاتی می‌افتد.

وی با بیان اینکه تمام بازیگران این نمایش کودکان هستند، گفت: کیانوش شهنام‌نیا، رضا کریمی، رضا سلطانی، یلدا میثاقی‌نیا، ساحل افشار، علی اسماعیلی، آذر عزیزی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

نیاز ادامه داد: فرود حیدری که مقیم آلمان است و برای اجرای نمایش به ایران سفر کرده است در اجرای آلمانی این تئاتر به دیگر بازیگران کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه این تئاتر به لحاظ بصری به گونه‌ای اجرا می‌شود که مخاطبان آلمانی آن را به خوبی درک می‌کنند، تاکید کرد: در نقاط کلیدی داستان کودکان ایرانی آموزش دیده‌اند که جملات را به صورت آلمانی بیان کنند، ضمن اینکه خلاصه‌ای از داستان نمایش به تماشاگران آلمانی داده می‌شود.

مسئول گروه تئاتری «نان و عروسک» با بیان اینکه گروه نمایش «بررسی حادثه کوچه 24 با تمام جزییات» از سوی یونسکو برای اجرا در آلمان، اتریش و بلژیک دعوت شده‌اند، تاکید کرد: این تئاتر در تاریخ 9 شهریور تا 9 آبان در اتریش اجرا می‌شود و مطابق پیشنهاد مدیرکل ارشاد اصفهان قرار شده در سراسر ایران نیز این تئاتر را اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمرین این نمایش پنج ماه به طول انجامیده است، اضافه کرد: نمایشنامه این تئاتر توسط سازمان یونسکو تایید شده و به صورت دو زبانه روانه بازار شده است.

به گزارش فارس، تئاتر «بررسی حادثه کوچه بیست‌ و چهارم» با همکاری انجمن هنرهای نمایشی اصفهان، گروه تئاتر «نان و عروسک» و آموزشگاه هنرهای نمایشی اردیبهشت از ساعت 19 و 30 دقیقه تا 14 تیرماه به زبان فارسی و در روزهای 17 تا 20 تیرماه به دو زبان فارسی و آلمانی در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول