اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری فارس صورت گرفت

اعتراض به فرافکنی‌های یک عضو شورای شهر شیراز

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری فارس به فرافکنی‌های جهت‌دار یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز اعتراض کرد.

اعتراض به فرافکنی‌های یک عضو شورای شهر شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، امیر رئوف در تشریح اهداف و ماموریت‌های امور فرهنگی اجتماعی استانداری فارس اظهار داشت: بر اساس سند و سیاست‌های تدوین شده فرهنگی استان، فارس باید به جایگاه شایسته و واقعی خود در راستای تحقق بخشیدن به انتظارات از سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی دست یابد.

وی با تاکید بر اینکه نامگذاری شهر شیراز به نام سومین حرم اهل بیت از سوی رهبر فرزانه انقلاب یک مدال افتخار برای این دیار است، گفت: تقویت نگاه دینی و ایجاد نشاط معنوی، مقابله پیش‌دستانه با جنگ نرم، تفکرات انحرافی و تقویت نقش موثر هنر در حوزه فرهنگ از اولویت‌های سال جاری حوزه فرهنگی اجتماعی این استان است.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری فارس تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش غیردولتی در مسیر تحقق اهداف فرهنگی اجتماعی و به عنوان حلقه‌های واسط میان مردم و بخش دولتی تضمین کننده ارتقای کیفی فعالیت‌های فرهنگی است.

رئوف خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های موفق و اثرگذار در حوزه فرهنگ دینی در شهر شیراز راه‌اندازی پرسمان‌های دینی در برخی از اماکن عمومی شهر است و طرح انس با فطرت که در اماکن عمومی و مجتمع‌های تجاری شهر به ویژه درحاشیه بلوار شهید چمران در حال برگزاری است با هدف تقویت بنیه اعتقادی و پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی و همچنین مشاوره در مورد مسائل اجتماعی و خانوادگی مورد مطالبه اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان با حضور کارشناسان مجرب و دلسوز با حداقل امکانات توانسته است تأثیرگذاری بسیاری را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه طرح به عنوان الگویی فرهنگی مورد تایید در سطح کشور مطرح شده و در روزهای اخیر با تأیید مراجع عظام تقلید و الگوبرداری از شهر شیراز در استان‌های دیگر کشور در دست اجراست، گفت: استانداری فارس خود را متعهد به حمایت از طرح‌های اثرگذار در حوزه فرهنگی اجتماعی می‌داند که در همین راستا نیز با دستور استاندار فارس و حمایت اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و سایر مسئولان ذی‌ربط این طرح مورد حمایت قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری فارس افزود: مالکیت زمین این پروژه با شهرداری شیراز بوده و مقرر است با حمایت استانداری، شهرداری و خیرین شهر این پروژه به منظور ایجاد یک فضای فرهنگی فعال و دائمی شهر در تمام طول سال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رئوف اضافه کرد: در مقطع کنونی و در شرایطی که توجه مضاعف به برنامه‌های فرهنگی در کانون توجه و دستور کار نظام به ویژه دولت خدمتگزار است آنچه لازم به نظر می‌رسد، در این حوزه مدنظر قرار گیرد، هماهنگی و هم‌افزایی ظرفیت‌های فرهنگی و مدیریت تمام منابع برای رسیدن به اهداف و افق فرهنگی ترسیم شده در سطح این استان است.

وی با تاکید بر این موضوع که بدون تردید افکار عمومی جامعه در برابر موضع‌گیری‌های جهت‌دار و غیرکارشناسانه برخی افراد به درستی قضاوت می‌کند، گفت: افرادی که دغدغه هزینه از بیت‌المال برای مسائل فرهنگی را دارند و با استنادهای غیرمرتبط فرافکنی می‌کنند باید به افکار عمومی پاسخگو باشند که با چه حجت شرعی در سال‌های نه چندان دور به دنبال برگزاری برنامه‌های فاقد بار فرهنگی، محتوایی و ارزشی بودند.

این مسئول ادامه داد: این افراد به صورت روشن و شفاف به مردم گزارش دهند در مورد دغدغه رهبری معظم در زمینه رفع مظلومیت از حوزه فرهنگ به شخصه و در دوران مسئولیت خود چه اقدامی انجام داده‌اند.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری فارس با انتقاد از خلأ نگاه همه‌جانبه و فرابخشی برخی افراد در حوزه فرهنگی اجتماعی خاطرنشان کرد: نگاه فقط کمیت‌گرایانه، رافع دغدغه‌های موجود در حوزه فرهنگی اجتماعی نیست و نگاه حاکم در حوزه فرهنگی اجتماعی باید به سمت بهره‌گیری حداکثری از تمام ظرفیت‌های موجود باشد.

به گزارش فارس، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، در جلسه علنی این هفته شورا با اجرای یکی از طرح‌های فرهنگی و بسیار مهم و لازم در حاشیه بلوار شهید چمران این شهر مخالفت کرد و استناد خود را به موضوعی غیر مرتبط نسبت داد که با اعتراض شدید شهروندان و مسئولان شهر شیراز و استان فارس مواجه شد، به طوری که قرار بود تعداد قابل توجهی از اهالی فرهنگ و شخصیت‌های مذهبی این استان در اعتراض به بیانات این عضو شورا در بلوار شهید چمران این شهر تجمع کنند و خواستار برخورد مسئولان ذی‌ربط با وی شوند اما بنا به توصیه یکی از علمای شیراز، معترضان از این اقدام منصرف شدند و رسیدگی به این‌گونه بیانات تشنج‌آفرین را به مسئولان استانی موکول کردند.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول