اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

جوانان به دنبال کار بدون زحمت نباشند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: سیاست دولت، توسعه اشتغال بر پایه مهارت و حرفه‌آموزی است و شایسته نیست که جوانان ما به دنبال کار بدون زحمت باشند.

جوانان به دنبال کار بدون زحمت نباشند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در مراسم نماز جمعه شهرستان ملکان، در تشریح نتایج سفر دو روزه به این شهرستان خاطرنشان کرد: در نشست شورای برنامه‌ریزی استان در ملکان تصمیمات مهمی در خصوص مسائل کلیدی این شهرستان اتخاذ شد که محور این تصمیمات، اشتغال‌زایی و تسهیل در روند تولید و سرمایه‌گذاری است.

وی از اختصاص بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار برای احیای ناحیه صنعتی و احداث زیرساخت‌های شهرک صنعتی ملکان خبر داد و افزود: تسهیلات خوبی برای واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی در ناحیه صنعتی ملکان در نظر گرفته شده و مقرر شده است کار واگذاری زمین‌های واقع در محدوده طرح توسعه این ناحیه از هفته دولت امسال آغاز شود.

علیرضابیگی اضافه کرد: زیرساخت‌های شهرک صنعتی ملکان نیز در حال احداث است و  100 هکتار از اراضی این شهرک با آماده شدن زیرساخت‌ها به سرمایه‌گذاران واگذار خواهد شد.

تصویب واگذاری 51 هکتار زمین به فارغ‌التحصیلان جویای کار

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه از تصویب واگذاری 51 هکتار از زمین‌های مجتمع گلخانه‌ای ملکان به فارغ‌التحصیلان جویای کار این شهرستان در نشست کارگروه توسعه کشاورزی ملکان خبر داد و افزود: در فاز اول این مجتمع، 18 هکتار زمین در قالب 53 واحد گلخانه‌ای به متقاضیان واگذار می‌شود که بهره‌برداری از این واحدها می‌تواند برای 180 نفر شغل ایجاد کند.

وی اختصاص 20 درصد از تسهیلات توسعه بخش کشاورزی به موضوع سرمایه در گردش واحدهای تولیدی این بخش را از دیگر مصوبات کارگروه کشاورزی استان در ملکان اعلام و ابراز امیدواری کرد با تحقق این مصوبه عمده مشکلات این واحدها مرتفع شود.

علیرضابیگی آبرسانی به روستاها را از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی شهرستان ملکان عنوان کرد و افزود: در این راستا احداث دو مجتمع آبرسانی روستایی قره‌خضر و اسماعیل‌آباد و توسعه مجتمع مهماندار جزو پروژه‌های عمرانی ملکان در سال‌جاری تعریف شده و با بهره‌برداری از آنها دو هزار خانوار روستایی این شهرستان از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

بهره‌مندی اراضی کشاورزی ملکان از ذخیره آب سد شهید کاظمی بوکان

وی با تاکید بر بهره‌مندی اراضی کشاورزی ملکان از ذخیره آب سد شهید کاظمی بوکان، گفت: امیدواریم بستر لازم برای انتقال این آب فراهم شود.

علیرضابیگی همچنین از افتتاح جاده ملکان- لیلان در دهه فجر سال‌جاری خبر داد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود تغییر نگرش جوانان به موضوع اشتغال را ضروری دانست و افزود: سیاست دولت، توسعه اشتغال بر پایه مهارت و حرفه‌آموزی است و شایسته نیست که جوانان ما به دنبال کار بدون زحمت باشند.

علیرضابیگی واقعی شدن شرایط اقتصادی را به نفع توسعه و رونق کشور عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای کامل هدفمندی یارانه‌ها می‌تواند این امکان را برای مردم ما فراهم کند و دولت نیز بر همین اساس اصرار داشت که گام دوم این طرح را به سرعت اجرایی کند.

وی نتیجه گام اول هدفمندی یارانه‌ها را عالی توصیف کرد و افزود: اگر دولت با ناسازگاری مجلس مواجه نمی‌شد و امکان می‌یافت که مرحله دوم این طرح را نیز اجرا کند، می‌توانستیم شاهد نتایج فوق‌العاده موثر و کارآمد آن در حوزه اقتصاد باشیم.

علیرضابیگی با بیان اینکه دولت توزیع عادلانه ثروت را تعقیب می‌کند، تصریح کرد: امیدواریم با وفاق و همدلی دولت و مجلس در دوره جدید، این سیاست را به نحوی که شایسته ملت ایران باشد به پیش ببریم.

ملکان با 110 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی واقع است.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول