اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از گذشت 12 روز از روز ملی صنعت و معدن

25 نفر از صنعتگران خوزستان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: 25 نفر از صنعتگران خوزستانی بعد از گذشت 12 روز از روز ملی صنعت و معدن در اهواز تجلیل شدند.

25 نفر از صنعتگران خوزستان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،‌ پس از گذشت 12 روز از روز ملی صنعت و معدن (10تیرماه)، 25 نفر از صنعتگران و دست‌اندرکاران این عرصه تجلیل شدند.

در این مراسم خوشه صنعتی خرمای خوزستان به عنوان بهترین خوشه صنعتی استان معرفی و تجلیل شد.

*راه‌اندازی شبکه صنعت و تولید ملی 

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اهواز در این همایش گفت: راه اندازی شبکه صنعت و تولید ملی می‌تواند مردم را با توانمندی و ظرفیت‌های صنعت کشور آشنا سازد.

فرامرز احمدی‌نژاد تشویق مردم به مصرف ملی از تولید ملی را از اهداف راه اندازی این شبکه برشمرد و افزود: تولید کشور نیازمند رسانه و ابزاری برای بیان مسائل و مشکلات خود است.

 

* پرداخت به موقع حقوق نیروها

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان خوزستان نیز در این مراسم عنوان کرد: سال‌های اخیر با عناوین اقتصادی نامگذاری شده و این موضوع نشان دهنده دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص بخش اقتصادی کشور است و ما نیز باید به دنبال اجرای منویات مقام معظم رهبری باشیم.

سید شکرخدا موسوی افزود: نباید شعار تولید ملی بدهیم، ولی قطعه و لوازم یدکی که در کشور تولید می‌شود روی دست تولیدکننده بماند و از سوی دیگر این قطعات از دیگر کشورها وارد کشور شود.

وی ادامه داد:‌ باید بسترها و زمینه‌های لازم را فراهم کنیم تا از منابع موجود در استان برای توسعه بخش صنعت و معدن استفاده شود، تحریم‌ها بیش از هر چیز دیگری بخش صنعتی و تولید را هدف قرار داده‌اند، ولی با تعامل و هم‌فکری می‌توانیم تحریم‌ها را به فرصتی برای پیشرفت صنعت و تولید تبدیل کرد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت:‌ توجه به نیروی انسانی و پرداخت به موقع حقوق نیروها از دیگر اقداماتی است که باید در بخش صنعت و معدن مورد توجه قرار داد.

موسوی عنوان کرد: باید بخش صنعت و معدن را به سطحی برسانیم که حق مردم است و مردم حق دارند که از یک صنعت پویا بهره‌مند باشند.

 

* حاشیه‌های همایش صنعت و معدن

در این مراسم که با حضور مسئولان و دست‌اندرکاران صنعت و معدن خوزستان و نیز معاون برنامه ریزی وزارت صنعت و معدن برگزار شد،‌ صنعتگران از گوشه و کنار سالن،‌ فریاد اعتراض خود را از مشکلات موجود در این عرصه به گوش مسئولان رساندند.

یکی از این صنعتگران از مشکلات بیمه کارگران سخن گفت و تصریح کرد: کارفرمایان کارگران را بیمه نمی‌کنند و از این مسئله طفره می‌روند.

وی مشکلات ناشی از هدفمندی یارانه‌ها و بازپرداخت‌ها و تسهیلات بانکی را از دیگر مشکلات عمده این عرصه برشمرد و خواستار رسیدگی به این موضوعات شد.

امام جمعه موقت اهواز نیز در پاسخ به این صنعتگر اذعان داشت:‌ به زودی جلسه ای با حضور کارشناسان برای بررسی این مشکلات برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول