اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

اعتراض ایران به تحریم‌های غیر حرفه‌ای "یاتا" علیه صنعت هوایی کشور

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از شیطنت‌های انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی گفت: یاتا تحریم‌های غیر حرفه‌ای به صنعت هوایی کشور تحمیل می‌کند.

اعتراض ایران به تحریم‌های غیر حرفه‌ای "یاتا" علیه صنعت هوایی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی نیکزاد صبح امروز در مراسم افتتاح به‌سازی و روکش باند 26 چپ، 08 راست و تاکسی‌وی‌های فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اظهار کرد: حمل و نقل هوایی یکی از مباحث مهم دنیا و کشور است و تمام تلاش دولت بر این است که بتواند فرودگاه‌ها را ایمن‌سازی کند.

وی گفت: یکی دیگر از تلاش‌های دولت در زمینه پرواز این است که پروازهای مطمئن و به موقع با حفظ و رعایت اصول فنی حاکم بر پرواز و حفظ عزت‌مندی و مشتری‌مداری کار خود را پیش ببرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در کشور در حال حاضر بالغ بر 18 هزار ایرلاین مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یک شرکت دولتی است که تلاش ما بر این است که مابقی را به منظور افزایش و انتقال پروازها به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با اشاره به تشکیل وزارتخانه جدید راه و شهرسازی، گفت: در راستای هماهنگی وزارتخانه جدید در هر یک‌شنبه جلساتی از سوی مسئولان فرودگاهی کشور و نمایندگان ایرلاین‌ها در زمینه حمل و نقل هوایی برگزار می‌شود که این کار یک اقدام جدید در کشور است.

نیکزاد با بیان اینکه 339 هزار پرواز در سال گذشته صورت گرفت، تصریح کرد: حدود 161 هزار و 322 پرواز داخلی و مابقی پروازهای خارجی، مأموریت‌های نظامی و ... را شامل شد.

وی با اشاره به اینکه روزانه نزدیک به یک ‌هزار پرواز در فضای کشور انجام می‌شود، از اقدامات شیطنت‌آمیز مجموعه یاتا (انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی) انتقاد کرد و افزود: اقدامات این مجموعه سبب رسوایی آنها شد و هم‌چنان در زمینه جابه‌جایی مسافران علی‌رغم تمامی این کارشکنی‌ها موفق عمل کردیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یاتا مجموعه‌ای صنفی است که از 345 ایرلاین تشکیل شده و تحریم‌های غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای بر علیه ما انجام داده است که با توجه به آن هم‌چنان 54 فرودگاه به فعالیت خود در کشور ادامه می‌دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه این 54 فرودگاه پروازهای کمی دارند، تصریح کرد: با توجه به این شرایط، وضعیت مالی آنها مساعد نیست و شرکت فرودگاه‌های بین‌المللی کشور نیز به صورت هزینه و درآمد اداره می‌شود.

نیکزاد با اشاره به اهمیت شهر اصفهان، گفت: روزانه 80 پرواز در فرودگاه اصفهان انجام می‌گیرد که با توجه به ظرفیت‌ها و هویت تاریخی اصفهان این تعداد پرواز کم است و باید در توسعه فرودگاه اصفهان بیش از پیش همت کنیم.

وی با اشاره به انجام قیر پلیمری برای نخستین بار در فرودگاه‌های کشور، تاکید کرد: مسئولان در تلاش بودند باند 29 و چپ و راست فرودگاه مهرآباد را با این قیر پلیمری اصلاح کنند که موفق به این اقدام نشدند اما این کار در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با موفقیت اجرایی شد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر استاندارد بودن فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، گفت: به دلیل مباحث بین‌المللی و با توجه به لزوم تطبیق قوانین و مقررات این فرودگاه‌ با مقررات بین‌المللی گواهی استاندارد به این فرودگاه اعطا می‌شود.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول