اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دانشجوی دانشگاه آزاد قزوین صورت گرفت

کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی ایروبیک ژیمناستیک برای ایران

خبرگزاری فارس: دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با کسب عنوان 17 جهان، برای نخستین بار سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی ایروبیک ژیمناستیک را به دست آورد.

کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی ایروبیک ژیمناستیک برای ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، رضا فرخیان، دانشجوی مهندسی رشته مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین موفق شد به همراه تیم ملی ایروبیک ژیمناستیک ایران در مسابقات قهرمانی جهان در کشور بلغارستان با کسب عنوان 17 جهان، برای نخستین بار سهمیه حضور در مسابقات بازی‌های جهانی این رشته را که در سال 2013 در کشور کلمبیا برگزار می‌شود، به دست آورد.

در مسابقات قهرمانی جهان در رشته ایروبیک ژیمناستیک، 56 تیم از 43 کشور جهان به مدت 10 روز در شهر صوفیه بلغارستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان تیم ایران با کسب امتیاز 450/20 بین 8 تیم برتر جهان قرار گرفت و توانست سهمیه حضور در مسابقات بازی‌های جهانی 2013 کلمبیا را کسب کند.

در این مسابقات تیم‌های چین، فرانسه، رومانی یک، روسیه یک، رومانی دو و روسیه دو، به ترتیب مقام‌های اول تا ششم را به دست آوردند و تیم ایران به مقام هفتم دست پیدا کرد.

کسب سهمیه مسابقات جهانی فقط به شش ملیت اعطا می‌شود که کشورمان توانست جزو پنج ملیت برتر این مسابقات موفق به کسب سهمیه شود.

رضا فرخیان دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و عضو تیم ملی ایروبیک ژیمناستیک ایران در خصوص حضور در این مسابقات گفت: سطح کمی و کیفی این مسابقات در سطح بسیار بالایی بود و به نوعی این مسابقات، المپیک رشته ایروبیک ژیمناستیک در جهان شناخته می‌شود و هر دو سال یک بار برگزار شده و شش سهمیه برتر مسابقات نیز هر چهار سال یک بار به تیم‌ها اعطا می‌شود.

وی تیم ایران را شگفتی‌ساز این مسابقات دانست و گفت: با درخشش تیم ایران در این مسابقات، سایت فدراسیون جهانی ژیمناستیک از ایران به عنوان تیم شگفتی‌ساز این مسابقات نام برد و رئیس فدراسیون جهانی ژیمناستیک بعد از انجام مسابقه تیم ایران با حضور در محل برگزاری مسابقات، جداگانه از تیم ما تقدیر و تشکر کرد.

وی در پایان گفت: امیدوارم با توجه به تمرینات مستمر و برگزاری اردوهای داخلی و خارجی در مسابقات کلمبیا که در ژانویه سال 2013 (دی ماه) برگزار می‌شود، با کسب افتخاری دیگر موجب سربلندی نام ایران در جهان شویم.

رضا فرخیان با شش سال حضور در رشته ایروبیک ژیمناستیک، افتخارات زیادی برای کشورمان به دست آورده که از جمله این عناوین؛ کسب رنکینگ چهار در سال 2010، کسب عنوان ششم المپیک دانشجویان جهان در سال 2011 چین و کسب دو مقام پنجمی در مسابقات کاپ ژاپن و ایتالیا در سال 2010 است.

انتهای پیام/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول