اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

مسابقات قهرمانی تکواندو بانوان کشور در کاشان آغاز شد

خبرگزاری فارس: هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو بانوان کشور در رده سنی جوانان صبح امروز در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان آغاز شد.

مسابقات قهرمانی تکواندو بانوان کشور در کاشان آغاز شد

دبیر برگزاری هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو بانوان قهرمانی کشور در حاشیه این رقابت‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: در این دوره از مسابقات که به میزبانی شهرستان کاشان برگزار می‌شود 240 نفر ورزشکار در قالب 30 تیم از 28 استان کشور حضور دارند.

مرجان نریمانی افزود: این رقابت‌ها به مدت دو روز برای شناخت نفرات برتر در اوزان مختلف و معرفی تیم‌های برتر به میزبانی شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به میزبانی تهران در دوره قبل این رقابت‌ها بیان داشت: برای نخستین بار میزبانی رقابت‌های تکواندو قهرمانی کشور توسط یک شهرستان می‌تواند تجربه خوبی برای فدراسیون تکواندو کشور باشد که شهرستان‌ها نیز توانایی برگزاری چنین رقابت‌هایی را دارند.

نریمانی برگزاری این رقابت‌ها در سال‌های اخیر را در سطح کمی و کیفی مطلوبی اعلام کرد و گفت: حضور یک بانوی تکواندوکار ایرانی در رقابت‌های مهم المپیک نتیجه برگزاری مسابقات قهرمانی کشور بوده است.

دبیر برگزاری هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو بانوان قهرمانی کشور یادآور شد: تکواندو بانوان مانند آقایان دارای لیگ نیست، اما بانوان کشور در لیگ تکواندو پومسه مسابقات فرم از پسران سبقت گرفته‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: افتخارآفرینی بانوان تکواندوکار در بخش پومسه بیشتر از آقایان بوده و این بشارت و نوید آینده درخشان بانوان تکواندوکار ایران است که بتوانند در آینده نه چندان دور پرچم جمهوری اسلامی را در دیگر کشورهای جهان به اهتزاز درآورند.

نریمانی با اشاره به اینکه هنوز لیگ بانوان در رده برتر و دسته یک و دو رده‌بندی نشده بیان داشت: انتظار می‌رود با افزایش تیم‌ها در سال‌های آینده شاهد برگزاری لیگ تکواندو بانوان نیز باشیم.

به گفته وی، لیگ تکواندو در بخش پومسه بانوان و در رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان از دو ماه قبل آغاز شده است.

دبیر برگزاری هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو بانوان قهرمانی کشور، یکی از سیاست‌های فدراسیون تکواندو در برگزاری مسابقات قهرمانی کشور را کشف استعدادهای این رشته اعلام کرد کرد و متذکر شد: علاوه بر مسابقات قهرمانی کشور، رقابت‌های منطقه‌ای نیز یکی دیگر از راهکارهای کشف استعدادهای تکواندو بانوان است.

نریمانی، رشد فزاینده تکواندو بانوان در برخی از استان‌های کشور را حائز اهمیت خواند و اذعان داشت: استان‌های البرز، مازندران، تهران و اصفهان از استان‌هایی هستند که تکواندو بانوان در آنها به سرعت رشد داشته است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول