اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان

ملت خواستار برخورد جدی با زورخواهی سودجویان هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کرمان گفت: ملت ما توطئه‌های دشمن را می‌دانند و استقامت می‌کنند، اما زورخواهی سودجویان را تحمل نمی‌کنند و خواستار برخورد جدی مسئولان با آنها هستند.

ملت خواستار برخورد جدی با زورخواهی سودجویان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور ظهر امروز در جمع نمازگزاران اظهار داشت: عواملی مانند ناآگاهی به مهارت‌های زندگی، اعتیاد، خودخواهی و کمبود عاطفی موجب از هم پاشیدگی خانواده‌ها می‌شود.

وی توجه به مادیات، چشم و هم‌چشمی‌ها و سوء‌ ظن بین زوج‌ها را از دیگر عوامل مهم در از هم‌گسستگی خانواده‌ها برشمرد.

عربپور با اشاره به اینکه اسلام بر هم کفو بودن در انتخاب همسر تاکید دارد، بیان داشت: زوج‌ها باید از نظر علمی، دینی، رفتار و فرهنگ خانواده‌ها، اقتصادی و حتی سیاسی در یک سطح باشند.

وی نبود شغل مناسب، بی‌بندوباری‌های جنسی و فعالیت‌های غیر اخلاقی را از دیگر علت‌های از هم پاشیدگی خانواده‌ها ذکر کرد.

عربپور تصریح کرد: تماشای فیلم‌های ماهواره‌ای موجب بی‌توجهی زوج‌ها به یکدیگر شده است و استفاده از ماهواره نه تنها سم مهلکی برای جوانان به شمار می‌رود، بلکه برای افراد متأهل هم مضر است.

امام جمعه موقت کرمان خاطرنشان کرد: زوج‌ها باید با دقت و درایت از مسائل گذر کنند و با وفا و محبت، مشکلات زندگی را حل کنند.

عربپور فلسفه روضه گرفتن در ماه مبارک رمضان را کسب تقوا دانست و ابراز داشت: این ماه فرصت طلایی و ارزشمندی برای کسب تقوای الهی است.

وی خواستار رعایت حرمت ماه مبارک رمضان از سوی افرادی شد که در این ماه روزه نمی‌گیرند.

عربپور با اشاره به دهه تکریم و بهداشت مساجد عنوان کرد: با توجه به اینکه مساجد در ماه مبارک رمضان با استقبال بیشتر مردم روبه‌رو هستند، باید این فضاها برای نمازگزاران آماده شوند.

وی بیان داشت: در هفته تأمین اجتماعی قرار داریم و سازمان تأمین اجتماعی یکی از مجموعه‌های پرتلاش است.

عربپور تامین اجتماعی را یک ضرورت برای کشورها خواند و ابراز داشت: این نهاد حمایت درمانی و خدمت به بازنشتگان و از کار افتادگان را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار 45 درصد جمعیت کشور زیر پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند.

عربپور از وجود 48 هزار نفر مستمربگیر در استان کرمان خبر داد و افزود: 330 هزار نفر در استان کرمان زیر پوشش تأمین اجتماعی هستند و نیمی از جمعیت این خطه از خدمات تأمین اجتماعی بهره می‌برند.

خطیب موقت جمعه کرمان با اشاره به 26 تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان به دستور امام خمینی (ره) تصریح کرد: این شورا مانند کوه ایستاده و قانون را اجرا کرده است.‌

عربپور خاطرنشان کرد: شورای نگهبان با حضور خبرگانی از فقها و حقوقدانان در دو بخش تأیید قوانین مجلس و نظارت بر انتخابات به غیر از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا فعالیت می‌کند.

وی اذعان داشت: بر اساس مصوبه اتحادیه اروپا با تأکید امریکا از ابتدای تیر ماه سال جاری تحریم خرید نفت ایران عملی شده است تا با وارد کردن فشار اقتصادی بر ما به اهداف خود برسند.

عربپور با تاکید بر اینکه مسئله هسته‌ای یک بهانه است، تصریح کرد: ‌انقلاب اسلامی ایران و بیداری‌های اسلامی در منطقه موجب خشم دشمنان شده است.

وی افزود: ملتی که هشت سال با سختی تمام در برابر جنگ دشمنان ایستادگی کرد، ‌هم اکنون نیز با شجاعت و صلابت در مقابل توطئه‌ها ایستاده است.

عربپور گفت: همچنان پیروزی برای ملت ایران و شکست‌ها برای استکبار است.

وی با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر اینکه نباید در اقتصاد به نفت متکی باشیم، بیان داشت: مسئولان باید برای کمتر شدن تأثیرات سوء تحریم‌ها تلاش کنند و ملت و دولت تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنند.

عربپور اذعان داشت: جماعتی در داخل کشور حضور دارند که با دشمن همراهی می‌کنند و زمانی که دشمنان به ما فشار وارد می‌کنند به صورت دانسته و یا ندانسته دنبال منافع شخصی خود هستند که این افراد خائن به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: فریادِ ملت ما این است که با این زالوهایی که خون ملت را می‌مکند از طریق قانون برخورد جدی صورت گیرد.

عربپور ابراز داشت: ملت ما توطئه‌های دشمن را می‌دانند و استقامت می‌کنند، اما زورخواهی سودجویان را تحمل نمی‌کنند و خواستار برخورد جدی مسئولان با آنها هستند.

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول