اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل:

سودجویان مراتع و جنگل‌ها در امان نیستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: سودجویان عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی در رسیدن به کام و اهداف پلید خود در امان نیستند.

سودجویان مراتع و جنگل‌ها در امان نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نایبعلی رحیمی عصر امروز در مراسم تجلیل از فعالان و حافظان منابع طبیعی در شهر نمین اظهار داشت: در یک فعالیت گسترده و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی و جنگلی سعی می‌کنیم کوچک‌ترین خدشه و خللی به عرصه‌های ملی به عنوان انفال عمومی اتفاق نیفتد.

وی با یادآوری این‌که در سال‌های اخیر تلاش شده است تا با افراد یغماگر در عرصه منابع طبیعی برخورد قاطع و جدی شود، تصریح کرد: استان اردبیل در حفاظت و صیانت از منابع طبیعی، ملی و خلعیت آنها رتبه اول را به دست آورده است.

رحیمی در ادامه یادآور شد: ما با همکاری خوب دادگستری استان اردبیل برای تمام سودجویان و فرصت‌طلبان در تخریب منابع ملی و جنگلی احکام قضایی متقن و محکمی را در نظر گرفتیم تا دیگر به دنبال تحقق اهداف پلید خود نباشند.

این مسئول خاطر نشان کرد: در شهرستان نمین نیز در یک سال اخیر 170 پرونده برای متجاوزان به منابع ملی و جنگلی تشکیل شده تا خلعیت از دست متجاوزان انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت توسعه فضای سبز را نیز یادآور شد و خاطر نشان کرد: سرانه فضای سبز در کشور به ازای هر نفر 400 متر مربع است که این رقم در شهرستان نمین حدود سه هزار متر مربع است.

به گزارش فارس، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل به شرایط مناسب شهرستان نمین به ویژه وجود جنگل‌های بکر و طبیعی فندقلو اشاره کرد و ادامه داد: ردیف اعتباری پایدار از محل اعتبارات ملی برای حفاظت و حراست و توسعه منابع طبیعی و جنگل فندقلو در نظر گرفته شده است.

رحیمی اضافه کرد: این اعتبارات با هدف ساماندهی، توسعه، حفاظت و تولید نهال در جنگل فندقلو اختصاص یافته و در آینده شاهد توسعه این بخش می‌باشیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: ‌امسال نیز پنج میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت و توسعه جنگل فندقلو اختصاص یافته بود که تاکنون سه میلیارد و 60 میلیون ریال آن جذب شده است.

رحیمی به شاخص‌ترین عملکرد این اداره کل در حوزه مدیریت جامع آبخیزداری اشاره کرد و افزود: در اجرای طرح مدیریت جامع آبخیزداری که در دو استان کشور به صورت پایلوت انجام شده با اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار در چهار سال گذشته نسبت به اجرا و احیای برخی طرح‌ها در منطقه پیله‌رود نمین اقدام کردیم.

وی تصریح کرد: با این اقدام 90 هکتار از باغ‌های منطقه احیا شده و برای بیش از 190 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

رحیمی در ادامه یکی از ارکان‌ها و معیارهای توسعه را گسترش منابع طبیعی و جنگلی اعلام کرد و ادامه داد: شهرستان نمین از لحاظ دارا بودن منابع طبیعی و جنگل ارزشمندترین و نگین طلایی استان است که سرانه فضای سبز در این شهرستان بالاتر از میانگین کشوری است.

در این مراسم فرماندار نمین نیز در سخنانی به چشم‌انداز زیبای فندقلو و جنگل‌های بکر گردنه حیران به عنوان سرمایه طبیعی این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در احیا و توسعه جنگل فندقلو اقدامات اساسی شروع شده است.

سید تقی دریتیم از اجرای 43 بند سنگ ملاتی و 78 بند گابیونی برای آبریز منطقه پیله‌رود خبر داد و خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون 12 مورد از این طرح‌ها اجرایی شده و مابقی نیز با تزریق اعتبار مناسب به سرعت عملیاتی می‌شود.

دریتیم از در حال اجرا بودن دو بند و سد زیرزمینی در روستاهای نمین با پیشرفت 80 درصد خبر داد و گفت: انتظار می‌رود با تکمیل آن اهالی این روستاها از مزایای آن استفاده کنند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول