اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر دوگنبدان:

برخی شوراها رفتار منفعت‌طلبانه و سودجویانه دارند

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان گفت: رفتار منفعت‌‌طلبانه و سودجویانه برخی از اعضای شوراهای اسلامی سبب کینه، بدبینی و دلسردی مردم نسبت نظام اسلامی می‌شود و این موضوع یک آسیب معمولی نیست.

برخی شوراها رفتار منفعت‌طلبانه و سودجویانه دارند

کوکب حاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان با بیان تعریفی از شورای اسلامی اظهار کرد: شورای اسلامی هر شهر مجموعه‌ای از نمایندگان منتخب مردم بوده که با انتخاب مستقیم مردم از صلاحیت‌ مشورتی و اجرایی برای اداره امور عمومی حوزه انتخابی خود برخوردار می‌شوند و به صورت رسمی به اداره بخشی از این امور می‌پردازند.

عضو شورای شهر دوگنبدان و نائب ‌رئیس کمیسیون فرهنگی این شورا افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا هم‌سطح با مجلس شورای اسلامی و دیگر انتخابات، به عنوان شیوه‌های تحقق حاکمیت مردم و نماد عینی جمهوریت نظام اسلامی، مورد توجه و اهتمام قرار دارند.

حاتمی با انتقاد شدید از عملکرد برخی از شوراهای اسلامی شهرها ابراز داشت: امروزه بعضی از شوراها رسالت اصلی و مهم خود را از دست داده‌اند و با خارج شدن از مسیر تعریف شده به بیراهه رفته‌اند.

وی با بیان اینکه شوراها نهادی مردمی بوده و باید همگام با مردم باشند، تصریح کرد: شوراها به هیچ‌ عنوان حق سوء‌استفاده و بهره‌برداری شخصی، حزبی و گروهی از امکانات شهرداری‌ها که متعلق به همه مردم و بیت‌المال است، را ندارند.

عضو شورای شهر اسلامی دوگنبدان با اظهار تأسف از برخی اعمال سودجویانه در شوراها بیان داشت: دریافت حقوق‌های میلیونی اعضای شوراها آن ‌هم به خاطر برگزاری یک جلسه در طول هفته در ساعات غیر مفید روز و گاهاً به خاطر نامه‌های سفارش شده، ظلمی بزرگ در حق مردم است.

حاتمی در ادامه تصریح کرد: بستن قراردادهای آنچنانی در پشت پرده با زیرکی به نام خود یا افراد وابسته و آشنا و گماردن نیروهای خودی در برخی فرصت‌های شغلی با توجه به مستحق بودن افراد دیگری در زمینه اشتغال گناهی نابخشودنی و خلاف آرمان‌ها و ارزش‌های بلند و جهانی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با طرح این پرسش که شورای اسلامی برخی از شهرها کدام طرح فرهنگی و اجتماعی را برای رفاه حال مردم مطرح کرده‌اند، عنوان داشت: رفتار منفعت‌‌طلبانه و سودجویانه برخی از اعضای شوراهای اسلامی سبب کینه، بدبینی و دلسردی مردم نسبت نظام اسلامی می‌شود و این موضوع یک آسیب معمولی نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان افزود: در نهایت تأسف در برخی موارد دیده می‌شود اگر سود و امکاناتی وجود دارد متعلق به آنها و وابستگان نزدیک این افراد است.

حاتمی با بیان اینکه اعضای شوراهای شهرها نمایند‌گان مردم هستند و با رای اعتماد مردم به این جایگاه رسیده‌‌اند، گفت: به نظر می‌رسد اعتماد و انتخاب اعضای برخی شوراها توسط مردم به جز سود بردن افرادی خاص نتیجه و خروجی دیگری نداشته است.

وی تأکید کرد: انجام تحقیقات دقیق و حساب شده نشان خواهد داد که اگر زمین و مغازه‌ای واگذار شده، نیرویی سر کار آمده و قراردادی بسته شده، ردپای یکی از این افراد در این بی‌عدالتی‌ها وجود دارد.

حاتمی افزود: به نظر می‌رسد این افراد مأموریت داشتند تا با هزار نیرنگ و فریب آرای مردم را جمع کرده و خلأ اطراف خود را پر کنند.

عضو شورای شهر دوگنبدان معتقد است که شهرداری‌ها به انجام امور محوله و وظایف خود می‌پردازند اما ممکن است در برخی مواقع تحت فشار اعضای شورای شهر از انجام وظایف قانونی خود فاصله گیرند.

حاتمی با بیان اینکه تعجب می‌کنم این افراد از شهدا سخن می‌گویند، تأکید کرد: شهدا کسانی بودند که در نهایت جوانی و اوج غرور از منیت‌ها گذشتند، تا انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند نظام اسلامی پایدار بماند.

وی با اظهار تأسف از عملکرد برخی افراد در شوراها گفت: این افراد نمایندگان مردم نیستند بلکه نمایندگان خود و وابستگان نزدیک خود هستند.

عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان خطاب به شهرداران ابراز داشت: شهرداران باید اقتدار خود را در برابر فشارها و خواسته‌های غیرمنطقی بعضی افراد در شوراها برای رسیدن به مطامع و منافع شخصی، خانوادگی و گروهی حفظ کرده و آنها را به مردم معرفی کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول