اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی خراسان رضوی خبر داد

200روستا در خراسان رضوی تحت پوشش اردوهای جهادی

خبرگزاری فارس: مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت:200 روستا درخراسان رضوی تحت پوشش نیروی اردوهای جهادی استان قرار گرفت.

200روستا در خراسان رضوی تحت پوشش اردوهای جهادی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی محمدی ظهر امروز در نشستی خبری درباره اعزام دانشجویان مراکز آموزش عالی و

غیرانتفاعی به مناطق محروم خراسان رضوی که در پادگان شهید برونسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شناسایی و اولویت‌بندی مناطق محروم از طریق واحد شناسایی استانداری ،فرمانداری و بخشداری‌ها انجام می‌شود و سپس دانشجویان برای خدمت به این مناطق اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد:از سه هزار و200روستا در سطح استان حدود هزار و200 روستا قابلیت کمک‌رسانی دارد و در سال 90حدود 800روستا را تحت پوشش قرار دادیم.

محمدی افزود: مهمترین چالش‌های مناطق محروم زیر ساخت‌های نامناسب ،آب ،تهیه آب کشاورزی و مشکلات فرهنگی روستائیان است.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: عمده‌ترین فعالیت‌ها در اردوهای جهادی ،سازندگی فرهنگی و ترویج کمک به محرومان است که روحانیون نیز در این عرصه سهیم هستند و در روستاها در کنار ما برای خدمت به محرومان مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی در اردوهای جهادی در اولویت قرار دارد و سپس فعالیت‌های عمرانی در این مناطق به‌صورت فوق برنامه اجرا می‌شود.

محمدی درباره  مناطق تحت پوشش اردوهای جهادی گفت: شهرستان‌های سرخس،بزنگان،سبزوار،خواف،رشتخوارو مشهد در این طرح مورد توجه قرار می‌گیرد.

مسئول سازندگی وکارآمدسازی بسیج دانشجویی خراسان رضوی تشریح کرد: تعداد قابل توجهی از روستاها  به دلیل صعب‌العبور بودن وعدم شرایط رفاهی مناسب در منطقه  سبب شده تا کمک رسانی به این مناطق بصورت مطلوب اجرا نشود.

وی تصریح کرد: 56مولفه برای شناسایی مناطق محروم  وجوددارد که موضوع‌های اقتصادی وفرهنگی از مهمترین آن به‌شمار می‌رود و روستاها طبق این موارد شناسایی وامدادرسانی می‌شود.

محمدی اظهار کرد: بیشترین افراد شرکت کننده در اردوهای جهادی به ترتیب  مربوط به مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی،علمی کاربردی،دانشگاه آزاداسلامی و پیام نور است.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی خراسان رضوی  ماموریت اصلی شرکت کنندگان در طرح اردوهای جهادی را پس از بازگشت از این طرح دانست و تاکید کرد: وظیفه پیگیری مطالبات و مشکلات مردم پس از بازگشت از این طرح ضروری است.

وی توجه ویژه به آموزش و پژوهش ،مستند سازی ،حضور گسترده و فراگیر دانشجویان بدون لزوم داشتن کارت بسیج ،ایجاد اشتغال برای روستائیان ودانشجویان را از موارد مهمی دانست که این طرح را نسبت به سال‌های گذشته متفاوت کرده است.

حبیب‌زاده مسئول بسیج دانشجویی خراسان رضوی نیز در این نشست خبری گفت: هدف از اعزام دانشجویان به مناطق روستایی و محروم برای آشنایی با کل واقعیات در نقاط مختلف کشور پهناور جمهوری اسلامی ایران است.

وی در مورد حضور و استقبال دانشجویان از این طرح تصریح کرد: امسال حدود سه هزار نفر نسبت به سال گذشته در اردو های جهادی افزایش نیرو داشته‌ایم.

حبیب‌زاده افزود:در خراسان رضوی حدو280هزار دانشجو در 122 مرکزآموزش عالی مشغول به تحصیل هستند که اکثر مدیران و آینده سازان نظام جمهوری اسلامی ایران ازبین دانشجویان امروز برگزیده می شوند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان رضوی ادامه داد: از بین دانشجویان استان حدود 10هزار نفر در سال و بیشتر در هنگام تابستان اعزام می‌شوند البته ایام عید نوروز امسال نیز حدود 350نفر به مناطق محروم اعزام شد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید از فرصت گرانبهایی که در بستر انقلاب شکل گرفته بهره بگیرند و از توان و فعالیت این دانشجویان برای رفع مشکلات روستائیان استفاده کنند.

حبیب‌زاده در مورد فعالیت‌های اجرایی ارگان‌های دولتی و ادارات اظهار کرد: ما آماده هستیم بصورت صددرصد ماموریت‌های این ادارات را در روستا ها توسط دانشجویان حاضر در طرح اردوی جهادی اجرا کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تمام واقعیات جامعه شامل مشهد، تهران وشهرهای بزرگ نیست گفت:مناطق محروم و روستاها نیز مربوط به همین کشور است وهنگامی که به این روستاها مراجعه می‌شود امکانات موجود در شهرها نسبت به روستاها قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول