اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه بازرگانی داخلی صنعت، معدن و تجارت اردبیل:

نمایشگاه‌های ضیافت از 27 تیرماه برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه بازرگانی داخلی صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از 27 تیرماه امسال و در آستانه ماه مبارک رمضان نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا با عنوان ضیافت در اردبیل و دو شهر گرمی و مشگین‌شهر برپا می‌شود.

نمایشگاه‌های ضیافت از 27 تیرماه برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس اسمعیلی در جلسه ستاد تنظیم بازار اردبیل اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در آستانه ماه مبارک رمضان در سه محور اساسی فعالیت‌های خود را ساماندهی کرده است که بحث برگزاری نمایشگاه، تأمین کالاهای اساسی و اجرای طرح‌های نظارتی ویژه ضیافت از جمله آنها است.

وی تصریح کرد: برخلاف دستورالعمل سال‌های گذشته امسال نمایشگاه ضیافت علاوه بر اردبیل در شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود و مردم می‌توانند کالاهای مورد نیاز و مایحتاج ضروری خود را تا دوم مردادماه از این نمایشگاه‌ها تأمین کرده و خرید کنند.

اسمعیلی خاطرنشان کرد: در مرکز استان نمایشگاه ضیافت با اطلاع‌رسانی قبلی در 130 غرفه برپا می‌شود که 21 غرفه این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل برای واحدهای تولیدی رایگان می‌باشد.

این مسئول اضافه کرد: در این غرفه‌ها تولیدکنندگان محصولات لبنی و گوشت مرغ به صورت مستقیم و بلاواسطه محصول خود را عرضه می‌کنند و حتی قرار است شیر به مبلغ مصوب در این نمایشگاه‌ها و به شکل خودروهای سیار عرضه شود.

وی از فعال شدن گشت‌های سیار و شعبات موقت تعزیرات حکومتی برای برخورد با هرگونه تخلفات صنفی خبر داد و عنوان کرد: قرار است کشتارگاه صنعتی اردبیل با 15 درصد زیر قیمت گوشت قرمز مورد نیاز را عرضه کرده و مرغ گرم نیز در غرفه‌های تعیین شده با نرخ مصوب توزیع شود.

 

یک‌هزار و 770 تن برنج ایرانی در اردبیل توزیع می‌شود

به گزارش فارس، اسمعیلی در ادامه سخنان خود با اشاره به هماهنگی‌های به وجود آمده با کارخانه روغن نباتی سلامت اردبیل با هدف اختصاص دو غرفه رایگان برای عرضه محصول با 15 درصد تخفیف گفت: بیش از یک هزار و 770 تن برنج ایرانی با کیفیت نیز در آستانه ماه مبارک رمضان در نمایشگاه و همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف کارکنان آماده توزیع شده است.

معاون توسعه بازرگانی داخلی صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: با ساماندهی شبکه توزیع مستقیم به نظر می‌رسد عرضه کالاها و مایحتاج ضروری مردم بدون وقفه در ماه مبارک رمضان ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: 850 تن برنج شیرویی ایرانی تاکنون جذب و در فروشگاه‌ها عرضه شده که 30 تن مازاد بر آن نیز به استان اردبیل تخصیص یافته است.

اسمعیلی موضوع مهم و اساسی این روزها را به عنوان دغدغه مردم بحث تنظیم بازار مرغ توصیف کرد و اذعان داشت: با تهیه و توزیع نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها و تولیدکنندگان طیور هم اکنون 25 تن مرغ گرم در مرکز استان و 15 تن نیز در شهرهای دیگر توزیع می‌شود که ما به ازای هر کیلو گوشت سفید، 2.5 کیلو نهاده‌ها را تحویل مرغداران می‌دهیم.

این مسئول از توزیع ماهانه دو هزار تن نهاده‌های مورد نیاز به ویژه کنجاله و سویا به مرغداری‌ها خبر داد و متذکر شد: انتظار ما این است که گلوگاه‌های استان برای خروج مرغ کشتار این استان مورد مراقبت قرار گیرد تا مبادا گوشت مرغ از این استان خارج شود.

معاون توسعه بازرگانی داخلی صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اعمال ممنوعیت خروج مرغ زنده و کشتار شده را ضروری خواند و اضافه کرد: از روزهای گذشته در 14 شبکه توزیع مرغ به قیمت چهار هزار و 700 تومان در حال توزیع گسترده که امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده نرخ مرغ همچنان ثابت بماند.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول