اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی:

ترویج فرهنگ انتظار نیازمند تفکر جهانی است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی گفت: امام زمان(عج) به شیعیان اختصاص ندارد، بلکه امام جهانیان است بنابراین برای شناساندن وی و ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت باید تفکر جهانی داشته باشیم.

ترویج فرهنگ انتظار نیازمند تفکر جهانی است

حجت‌الاسلام صمصام‌الدین قوامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک ولادت امام زمان(عج) اظهار کرد: این جهان، جهانی منتظر بوده و همه از اوضاع آن ناراضی هستند، بنابراین این دهه فرصتی برای شناساندن مهم‌ترین منجی بشری به جهانیان است.

وی خاطر نشان کرد: اکنون کشورهای اروپایی مانند کانادا، آمریکا و خاورمیانه در حال دگرگونی بوده، بنابراین جهان، جهان منتظر بوده که نیازمند آینده‌ای روشن‌تر و بهتر است.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به جایگاه شهر قم در مرکزیت مسجد جمکران گفت: قم آشیانه اهل‌بیت(ع) بوده و می‌تواند به مرکزی برای ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار تبدیل شود.

وی خاطر نشان کرد: اکنون سه دهه است که نظام امام زمان(عج) برپا شده و به سمت تکامل می‌رود، بنابراین اکنون با وجود تحریم‌ها مسئولیت بالایی را در دوران غیبت داریم.

قوامی عنوان داشت: امام زمان(عج) به شیعیان اختصاص ندارد، بلکه امام جهانیان است، بنابراین برای شناساندن ایشان و ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت باید تفکر جهانی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید ارتباط مناسبی با رایزنان فرهنگی در دیگر کشورها داشته باشیم گفت: ظهور مهم‌ترین موضوع بشریت است بنابراین باید دانشگاهی مهدوی تاسیس شود تا بیشترین پرسش‌ها در این زمینه مطرح و به آنها پاسخ داده شود.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی یادآور شد: برخی اوقات تفکرات مهدی‌هراسی و اسلام‌هراسی توسط صهیونیست‌ها تبلیغ می‌شود و اینگونه جلوه می‌دهند که امام مهدی(عج) با شمشیر ظهور می‌کند و تصویر تلخی از مهدویت ظهور می‌دهند.

وی تاکید کرد: لازم است کارها مدیریت شود و دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت در حوزه مهدویت را مورد نظر داشته باشد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول