اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از شب گذشته تاکنون

شیراز سرشار از شادی معنوی / کوچه‌های انتظار چراغانی شده‌اند

خبرگزاری فارس: کوچه و خیابان‌های شهر شیراز شب گذشته و امروز سرشار از عطر مهدویت و شادی معنوی شده است.

شیراز سرشار از شادی معنوی / کوچه‌های انتظار چراغانی شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) در زادروز با سعادت حضرت ولی عصر (عج) غرق در نور و شادی شده است.

عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با حضور در خیابان‌ها، تکایا، مساجد و هیئت‌های مذهبی با برگزاری مراسم جشن و سرور پیمانی دوباره با امام عصر (عج) بسته‌اند.

هم‌اکنون ترافیک سنگینی در بسیاری از خیابان‌های شهر شیراز از جمله خیابان‌های انقلاب، احمدی، حسینی و منطقه اطراف حرم مطهر شاه چراغ (ع) و سید علاء‌الدین حسین (ع) پدیدار شده و مردم فرا رسیدن ایام نورانی مهدوی را گرامی داشته‌اند.

ایستگاه‌های متعدد صلواتی با شربت، شیرینی، بستنی در جای جای شهر شیراز برپا شده‌اند تا از عاشقان مهدی (عج) پذیرایی کنند.

بنا بر سنتی قدیمی بسیاری از نوجوانان و جوانان شهر شیراز نیز در کوچه و خیابان‌های این شهر مراسم پرشکوهی را با چراغانی کردن معابر و پخش نقل و شیرینی تدارک دیده‌اند.

اقشار مختلف مردم نیز با چراغانی و آذین‌بندی خیابان‌ها و معابر جلوه‌ای ویژه به شهر شیراز داده‌اند و عشق و ارادت خالصانه خود را نسبت به آن امام همام نشان می‌دهند.

حرم مطهر حضرت احمدابن موسی (ع) نیز یکپارچه چراغانی و آذین‌بندی شده و صدای مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) که پیرامون این میلاد خجسته مدیحه‌سرایی می‌کنند از خیابان‌های مختلف به گوش می‌رسد.

مراسم جشن و سرور از دیشب در حرم مطهر حضرت شاه چراغ (ع) و دیگر اماکن متبرکه تا بامداد امروز برگزار شد و مشتاقان امام عصر (عج) با برپایی جشن و سرور ارادت خالصانه خود را نسبت به ائمه معصومین (ع) نشان دادند.

همچنین شهردار شیراز از برگزاری صدها جشن نیمه شعبان طی دیشب و امروز در بوستان‌های شیراز خبر داد.

علیرضا پاک فطرت در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز گفت: به مناسبت نیمه شعبان و زاد روز حضرت ولی عصر (عج) شهرداری شیراز با برگزاری جشن‌های باشکوهی خود را در شادی مردم سهیم کرده است.

وی اظهار داشت: تمام بوستان‌های شهر شیراز به ویژه بوستان آزادی امروز نیز میزبان شهروندان در جشن بزرگ نیمه شعبان است.

همچنین بنای مقدس عباسیه، حسینه عاشقان ثارالله (ع) و حسینه محبان ثارالله (ع) طی دیشب و امروز مملو از جمعیتی است که زادروز با سعادت امام عصر(عج) را خدمت نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری تبریک و تهنیت گفتند.

جشنواره بزرگ فرهنگ شهروندی نیز دیشب هم‌زمان با میلاد حضرت ولی عصر (عج) با اعطای هدیه به برگزیدگان در شیراز به کار خود پایان داد.

این جشنواره که از سال گذشته و با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی و شهرنشینی آغاز شده بود شب گذشته در مجموعه ورزشی شهید دستغیب شیراز به پایان رسید و برندگان خوش‌شانس این دوره از جشنواره بزرگ فرهنگ شهروندی جوایز خود را دریافت کردند.

در این جشنواره که توسط سازمان و حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز و با همکاری بخش خصوصی دایر شده بود با استقبال چشم‌گیر شهروندان شیرازی همراه شد به حدی که تمام محوطه اختصاص یافته برای برگزاری این مراسم پر از شرکت کنندگان بود.

شهردار شیراز نیز که برای اهدای جوایز به برگزیدگان به این مراسم آمده بود در سخنان کوتاهی گفت: به زودی شیراز به نقطه‌ای می‌رسد که همگان به آن افتخار می‌کنند.

علی رضا پاک فطرت اظهار داشت: هم‌اکنون در شیراز یک‌هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در حال ساخت است که بسیاری از آن‌ها در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: هم‌اینک در تمام نقاط شهر شیراز پروژه‌های عمرانی در حال انجام است که می‌توان به عملیات اجرایی تنگ سرخ که آرزوی دیرینه مردم شیراز بوده و همچنین طرح توسعه حرم مطهر شاه چراغ(ع) اشاره کرد.

شهردار شیراز از اجرا و ساخت تقاطع‌های غیر همسطح سه سطحی در شیراز خبر داد و اضافه کرد: برای نخستین بار در شیراز تقاطع غیر همسطح سه سطحی در حال طی کردن مراحل ساخت خود است که امید می‌رود شهروندان شیرازی با شهرداری در این باره همکاری بیشتر از گذشته داشته باشند.

پاک فطرت با اشاره به اینکه پروژه شهرداری الکترونیک به زودی در کلانشهر شیراز راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: با آغاز به کار شهرداری الکترونیک در شیراز شاهد تحول بزرگی در این کلانشهر خواهیم بود.

وی همچنین با بیان اینکه تحریم‌های استکبار جهانی هیچ‌گاه ملت ایران را از پای نمی‌نشاند، گفت: با صرفه‌جویی، تلاش و کوشش می‌توان از تحریم‌ها عبور کرد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با بیان اینکه با برپایی مسابقه‌ای ویژه این عید، 23 هزار و 500 بسته مسابقه توسط شهروندان دریافت شد، گفت: پس از بررسی پاسخ‌نامه‌ها، 11 هزار و 250 شرکت‌کننده پاسخ صحیح داده بودند که قرعه‌کشی از میان این تعداد برای اهدای بیش از 300 جایزه از قبیل سه خودرو، 20 کمک هزینه سفر زیارتی، 100 گوشی تلفن همراه ساخت ایران، 100 دوچرخه و سایر جوایز به ارزش تقریبی 100 میلیون تومان برگزار شد.

محمد فرخ‌زاده هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ شهروندی به شهروندان دانست و اظهار داشت: شیراز شهری بین‌المللی و توریست‌پذیر است و علاوه بر آن سالانه هزاران نفر برای زیارت حرم‌های امام‌زادگان به این شهر سفر می‌کنند، از این رو لازم است رفتار شهروندی درخور شیراز مبتنی بر قانون و مهارت‌ها و با آموزش نکات شهروندی در قالب آموزش‌هایی در حوزه‌های فرهنگ شهروندی، داشته باشیم.

به گزارش فارس، آیین‌های زادروز مهدی موعود (عج) امشب و فردا نیز در اغلب اماکن مقدس شهر شیراز و مساجد ادامه دارد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول