اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

درمانگاه تخصصی حضرت مهدی (عج) قرچک به‌ بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل درمانگاه خیریه دارالشفا حضرت مهدی (عج) قرچک از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی درمانگاه تخصصی این مرکز خبر داد و گفت: درمانگاه تخصصی حضرت مهدی (عج) و مرکز شیمی درمانی این درمانگاه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

درمانگاه تخصصی حضرت مهدی (عج) قرچک به‌ بهره‌برداری می‌رسد
محسن کهزادی  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قرچک اظهار داشت: مراحل احداث این مرکز از خرداد ماه سال جاری آغاز شده و تاکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و به لطف خدا تا پایان سال جاری این مرکز تخصصی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: در نظر است تخصص‌های ارتوپدی، فیزیوتراپی، ارولوژی، نرولوژی، اعصاب و روان، داخلی، گوارش، گوش و حلق و بینی، زنان، پوست و مو و ... و مرکز شیمی درمانی بیماران سرطانی را در این درمانگاه تخصصی ارائه کنیم.
مدیرعامل درمانگاه خیریه دارالشفا حضرت مهدی (عج) قرچک در ادامه با اشاره به اینکه این مرکز خیریه بوده و با کمک‌های خیرین اداره می‌شود، تاکید کرد: قطعا برای توسعه و خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز به مساعدت‌های مالی خیرین نیکوکار نیازمند هستیم.

*نگهداری 90 معلول جسمی و ذهنی زیر 14 سال
کهزادی در ارتباط با مرکز نگهداری معلولان بیان داشت: مرکز نگهداری شبانه روزی معلولان جسمی و ذهنی زیر 14 سال عطر یاس از ابتدای مهر ماه سال 89 در مساحتی حدود 700 متر مربع و با ظرفیت نگهداری 90 بیمار معلول با مساعدت‌های خیران احداث و راه‌اندازی شده است.
وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این مرکز به‌عنوان یکی از بهترین و مجهزترین مرکز نگهداری معلولان افتخار نگهداری 84 بیمار را به‌طور شبانه روزی در چهار سالن مجزا دارد که 30 درصد از معلولان این مرکز فاقد سرپرست بوده و 20 درصد از افراد بستری شده به دلیل بدسرپرست بودن والدین آنها از سوی اداره بهزیستی شهرستان ورامین نگهداری این بیماران به این مرکز واگذار شده است و اکنون بیش از یک سال از فعالیت این مرکز شبانه‌روزی می‌گذرد همچون گذشته برای استمرار خدمات ارائه شده و توسعه آن نیاز به مساعدت و کمک خیرین دارد.
کهزادی عنوان کرد: با توجه به مراجعات متعدد بیماران دیالیزی و با لطف امام زمان (عج) و با مساعدت خیرین هم اکنون این مرکز با دارا بودن 28 دستگاه همو دیالیز در دو شیفت کاری صبح و عصر به 100 نفر از بیماران همو دیالیز به‌طور رایگان خدمات درمانی ارائه می‌دهد.
مدیرعامل درمانگاه خیریه دارالشفا حضرت مهدی (عج) قرچک افزود: به دلیل کثرت بیماران دیالیزی در نظر داریم شیفت شب این مرکز را راه‌اندازی کنیم که با تحقق این مهم ارائه خدمات به 50 نفر به ظرفیت این مرکز ارائه می‌شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: روزانه 75 بیمار در سه شیفت می‌توانند خدمات درمانی رایگان دریافت کنند و بیماران در این مرکز به‌صورت رایگان با نهار و شام پذیرایی می‌شوند.
کهزادی تاکید کرد: در حال حاضر تمام بیماران شهرستان‌های ورامین و پیشوا را پوشش داده و تعدادی از بیماران از تهران و شهرستان‌های مجاور به این مرکز مراجعه می‌کنند.
مدیرعامل درمانگاه خیریه دارالشفا حضرت مهدی (عج) قرچک در پایان تصریح کرد: برای ارائه خدمات بهتر درمانی و توسعه این مرکز و برای تکمیل و راه‌اندازی درمانگاه تخصصی و سایر بخش‌های درمانی همچون گذشته دست نیاز به سوی خیرین نیکوکار دراز است.
این گزارش حاکی است، خبرنگار فارس در پی بازدید از این مرکز با کم سن و سال‌ترین بیمار این مرکز که دختر 16 ساله‌ای بود برخورد کرد که در خانواده‌ای که از لحاظ مالی در وضعیت مناسبی نیستند پرورش یافته و از یکی از روستاهای ورامین برای درمان به این مرکز مراجعه می‌کند وی در انتظار پیوند کلیه است.
این بیمار دیالیزی عنوان کرد: برای پیوند کلیه در حال حاضر نیاز به 4 میلیون و 600 هزار تومان پول نیاز دارم که در صورت کمک خیرین می‌توانم کلیه‌ام را پیوند بزنم.
شهر قرچک با بیش از 200 هزار نفر جمعیت فاقد یک مرکز درمانی تخصصی و بیمارستانی است. درمانگاه خیریه حضرت مهدی (عج) به‌منظور توسعه خدمات درمانی به مردم بخش قرچک توسط خیر نیکوکار حسن غلامی در مساحتی حدود 300 متر مربع از ابتدای سال جاری آغاز شده است
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول