اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام مدیرعامل آبفای روستایی فارس:

نبود مدیریت مصرف آب فاجعه‌بار است

خبرگزاری فارس: قائم مقام مدیرعامل آبفای روستایی فارس گفت: با توجه به افت شدید منابع آب زیرزمینی، نبود صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب فاجعه‌بار است.

نبود مدیریت مصرف آب فاجعه‌بار است

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، علی بوستانی عصر امروز در بازدید از پروژه مجتمع آبرسانی هنگام که با حضور نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس، مسئول امور شهرستان‌های آبفای روستایی فارس، فرماندار قیروکارزین و برخی مسئولان ادارات این شهرستان همراه بود، اظهار داشت: مجموعه آب‌رسانی هنگام در فاصله 20 کیلومتری مرکز این دهستان برای تامین آب شرب روستاها احداث شده و مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد و به‌ زودی برای استفاده مردم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به افت شدید منابع آب زیرزمینی افزود: افت منابع آب زیرزمینی با سرعت 5 هزار لیتر در ثانیه طی سال‌های گذشته هشداری بزرگ برای تمام ماست که این روند در صورت ادامه خشکسالی و عدم صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب فاجعه‌بار است.

بوستانی با اشاره به اینکه سرانه تعیین‌شده مصرف آب برای هر نفر 18 متر مکعب است، تصریح کرد: گاهی این سرانه با عدم صرفه‌جویی 40 متر مکعب برای هر نفر بوده و 20 درصد مشترکان 50 درصد آب تولیدی را مصرف می‌کنند.

قائم مقام مدیرعامل آبفای روستایی فارس بیان کرد: با توجه به اینکه آب مجموعه هنگام از فاصله 20 کیلومتری با مشکلات و هزینه‌های بسیاری تامین شده است، در صورت عدم مدیریت، وجود انشعاب‌های غیرمجاز و همچنین پرداخت نکردن به موقع آب‌بها با مشکلات جدی مواجه می‌شویم.

این مقام مسئول برطرف‌شدن کامل مشکلات آب شرب قیروکارزین را نیازمند 12 میلیارد تومان اعتبار دانست و خاطرنشان کرد: در این شرایط اختصاص 500 میلیون تومان اعتبار مشکلی را حل نمی‌کند و باید انقلابی در بحث تامین اعتبار برای حل مشکل آب شرب ایجاد کنیم.

بوستانی در پایان افزود: تمام مردم باید مدیریت مصرف آب را سرلوحه کار خود قرار دهند تا با مدیریت بحران و برطرف‌شدن نیازها بر مشکلات و کمبودها غلبه کنیم.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول