اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان اصفهان:

مصرف آب نسبت به فصل زمستان 1.5 برابر شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان اصفهان گفت: مصرف آب نسبت به فصل زمستان 1.5 برابر شده است.

مصرف آب نسبت به فصل زمستان 1.5 برابر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، با توجه به گرم شدن هوا و وضعیت میزان آب در اصفهان چند روزی است که آب در مناطقی از این شهر کم شده و برخی مناطق نیز با قطعی آب مواجه شده‌اند.

به همین دلیل خبرنگار این رسانه گفت‌وگویی با مسئولان ذی‌ربط انجام داده است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای به اندازه کافی و شاید بیشتر از میزان سال گذشته آب در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار داده است.

غلامعلی حیدرپور تاکید کرد: مشکلی از طرف شرکت آب منطقه‌ای برای تأمین آب وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان اصفهان نیز در این زمینه گفت: با توجه به میزان آب زاینده‌رود نمی‌توان چاه‌های آب مورد نظر را روشن کرد.

حسین اثنی‌عشر ادامه داد: این شرکت بر حسب میزان آبی که در زاینده‌رود موجود است برای مردم تأمین آب شرب می‌کند.

وی با اشاره به میزان آب تأمین شده شرکت آب و فاضلاب توسط شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: آب به اندازه کافی در اختیار شرکت آب و فاضلاب برای تأمین آب شرب خانوارها در اختیار این شرکت قرار نمی‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان اصفهان دمای هوا این شهر را در روز گذشته بیش از 40 درجه عنوان کرد و اضافه کرد: در روز گذشته هوای اصفهان بسیار زیاد افرایش پیدا کرده بود به صورتی که مصرف آب در این شهر به یکباره چندین برابر شد.

وی با اشاره به اینکه 600 هزار کولر تنها در شهر اصفهان مشغول به کار است اظهار داشت: میزان آبی که از تصفیه خانه بابا شیخ علی تأمین می‌شود 43 شهر و 300 روستای استان را آب‌رسانی می‌کند.

اثنی‌عشر تصریح کرد: در روز گذشته با توجه به گرمای بیش از حد اصفهان به غیر از یک نقطه از شهر که مصرف آب شرب آنها بسیار بالا بوده بقیه نقاط شهر از جمله طبقات همکف از آب شرب بهره‌مند بودند.

وی در زمینه علت قطع آب در برخی نقاط شهر اصفهان در هفته گذشته گفت: این قطعی بر اثر ترکیدگی لوله بوده و ارتباطی به میزان آب نداشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان اصفهان با اشاره به افرادی که بیش از اندازه به مصرف آب شرب می‌پردازند اظهار داشت: افرادی که شاهد چنین آبریزی فراوانی در کوچه و خیابان توسط همشهریان هستند با شماره 122 تماس گرفته و این امر را اطلاع دهند.

وی تاکید کرد: ما تمام سعی و تلاش شبانه‌روزی خود را به کار بسته‌ایم تا هیچ گونه مشکلی در زمینه تأمین آب شرب همشهریان به وجود نیاید.

اثنی‌عشر با اشاره به گرمای هوای اصفهان افزود: در حال حاضر مصرف آب شرب توسط مردم بسیار بالا رفته و نسبت به زمستان بیش از 1.5 برابر شده است.

وی اضافه کرد: خانوارهایی که ساختمان‌های چند طبقه سکونت دارند و آب در طبقات بالاتر تأمین نمی‌شود باید پیش‌بینی کرده و منبع آبی را در قسمت همکف تعبیه کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان اصفهان خطاب به خانوارهای اصفهانی گفت: از مردم خواستاریم که در مواقعی که ضرورت نداشته به خاموشی وسائل سرمایشی خود مبادرت کنند.

وی ادامه داد: مروجانی از طرف شرکت آب و فاضلاب در سطح شهر  به بررسی مشغول هستند تا به منازلی که از شناوران کولرهای خود آب سرازیر می‌شود تذکر و هشدار دهند.

اثنی‌عشر تصریح کرد: با کسانی که به مصرف بی‌رویه آب ادامه دهند برخورد شده و آب شرب آنها قطع می‌شود.

به گزارش فارس،  ورودی‌های سد زاینده رود در سال جاری در بدترین شرایط نسبت به 41 سال اخیر بوده است و هم اکنون در حدود 295 میلیون متر مکعب آب در پشت سد ذخیره است که حجم ذخیره پشت سد زاینده رود نسبت به دراز مدت 75 درصد و نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول