اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

فرهنگ صحیح مصرف آب باید در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: فرهنگ صحیح مصرف آب باید در جامعه نهادینه شود.

فرهنگ صحیح مصرف آب باید در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در دیدار با دست‌اندرکاران، مدیران و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان اظهار کرد: خدمت به جامعه بشری به‌خصوص خدمت به جامعه اسلامی در نزد خداوند اجر اخروی دارد ضمن آنکه بعضی از خدمات هستند که جنبه حیاتی داشته و خدمات شرکت‌های آب و فاضلاب نیز از این قسم است.

وی با اشاره به اهمیت آب در زندگی جانداران گفت: مسئله آب با توجه به آیات متعددی که در قرآن کریم وجود دارد بر همگان مشخص و مبرهن است و این‌چنین استنباط می‌شود که حیات تمام موجودات زنده به آب وابسته است و انسان تا زمانی‌ که از این نعمت خداوندی به وفور بهره‌مند است ارزش آ‌ن را نمی‌داند.

امام جمعه تبریز افزود: اما آدمی زمانیکه با قطعی و کمبود آب مواجه ‌شد آن موقع به ارزش والای آن واقف می‌شود بنابراین زندگی تمام موجودات، نبات، حیوان و انسان به آب وابسته بوده و برای آنها بعد حیاتی داشته و بدون آن اصلاً زندگی مقدور نیست.

آیت‌الله مجتهدشبستری با اشاره به ارزش و جایگاه آب در آموزه‌های دینی گفت: اسراف در مصرف آب شرب به‌عنوان مایه حیات همواره در باورهای دینی و اعتقادی تقبیح شده و مردم باید در استفاده‌های روزمره به مصرف درست آب توجه داشته باشند.

امام جمعه تبریز با اشاره به برخی استفاده‌های ناصحیح از آب شرب بهداشتی همچون شست‌وشوی خودرو، آبیاری فضای سبز منزل و غیره تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در نحوه مصرف درست آب باید مورد توجه قرار گیرد تا در کارهای روزمره که از آب استفاده می‌شود اسراف کاهش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه افزود: الحمدالله شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی در هر دو زمینه توزیع مناسب آب و اجرای طرح‌های فاضلاب موفق عمل کرده و این شرکت همواره خدمات باکیفیت به شهروندان ارائه کرده است.

رضا پوررجب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات انجام یافته گفت: براساس موافقتنامه‌های تبادل شده، شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در 17 شهر استان عملیات مربوط به لوله‌گذاری شبکه فاضلاب را در حال اجرا دارد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب در استان و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی تصریح کرد: امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری‌ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری برای رعایت بهداشت عمومی محسوب می‌شود.

پوررچب تاکید کرد: بر این اساس شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با نگاهی کلان، با صرف هزینه‌های سنگین و تحمل مشکلات اجرایی پروژه، اقدام به احداث شبکه فاضلاب خانگی مبتنی بر استانداردهای جهانی کرده است.

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول