اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار استان قم خبر داد

تعویض سالانه 60 کیلومتر شبکه فرسوده آب روستایی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم از تعویض سالانه 60 کیلومتر از شبکه فرسوده آب روستاهای استان خبر داد.

تعویض سالانه 60 کیلومتر شبکه فرسوده آب روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، حسن ایزانلو در نشستی که با حضور ائمه جمعه شهرهای تابعه استان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب، مدیرکل امور روستایی، اعضای شورای اسلامی شهر کهک و معاون صدای صدا و سیمای مرکز قم در سالن جلسات آبفار قم برگزار شد، به تشریح وضعیت منابع آب روستایی استان پرداخت و اظهار کرد: هشت سال خشکسالی پیاپی مشکلات زیادی را در تامین و توزیع آب شهر‌های تابعه و روستاهای استان به وجود آورده است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم به منظور تامین آب مورد نیاز روستاییان ادامه داد: کمبود منابع آب مورد نیاز به شدت این شرکت را با مشکل مواجه کرده است اما تمام تلاش خود را به منظور آبرسانی به بیش از 163 شهر و روستای استان به کار بسته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم تعویض شبکه‌های فرسوده آب روستایی را از اولویت‌های این شرکت عنوان کرد و افزود: ‌هر ساله 50 کیلومتر از شبکه‌های فرسوده روستایی تعویض می‌شود که این مهم تاثیر بسزایی در جلوگیری از هدررفت آب دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از بهره‌برداری فاز دوم خط انتقال سلفچگان، فاز دوم خط انتقال مجتمع آبرسانی به کهک،‌ ورجان، سیرو، امامزاده ابراهیم و آبرسانی به 500 واحد مسکن مهر شهر کهک تا پایان سال جاری خبر داد.

ایزانلو همچنین با اشاره به استمرار خشکسالی در استان گفت: یکم تا هفتم تیرماه هفته صرفه‌جویی در مصرف آب فرصت مناسبی است تا بر روی مباحث فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف بهینه آب بیش از گذشته تاکید داشته باشیم.

وی با اشاره به تاثیرگذاری روحانیت بر روی رفتار مردم‌ از ائمه جمعه خواست تا ضمن تبیین وضعیت محدود منابع آبی استان،‌ مردم را به صرفه‌جویی در مصرف آب توصیه کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم در پایان سخنان خود تعویض شبکه آب روستاهای خلیج‌آباد و خدیجه خاتون و انتقال آب سرشاخه‌های دز به این دو روستا، انتقال آب به روستای خرم‌آباد، تعویض 18 کیلومتر از شبکه فرسوده آب روستای فردو، اجرای شبکه فاضلاب روستای خورآباد، اجرای شبکه‌های توزیع آب به مسکن مهر شهرهای قنوات،‌ کهک و سلفچگان، کف‌شکنی و تجهیز 21 حلقه چاه،‌ حفر 10 حلقه چاه عمیق و تعویض 60 کیلومتر از شبکه آب روستایی را از جمله اقدامات این شرکت طی یک سال گذشته برشمرد.

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول