اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فدراسیون شنای ایران خبر داد

احداث استخرهای سه‌گانه در مراکز استان‌ها

خبرگزاری فارس: سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ایران از برنامه احداث استخرهای سه‌گانه ویژه شنا، شیرجه و واترپلو در مراکز استان‌های کشور خبر داد.

احداث استخرهای سه‌گانه در مراکز استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، برانوش نیک‌بین بعد از ظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی خراسان‌شمالی، اظهار کرد: استخرهای سه‌گانه با هدف توسعه و ارتقای ورزش‌های آبی چون شنا، شیرجه و واترپلو ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا پروژه ساخت استخرهای سه‌گانه در برخی از مراکز استان‌های کشور اجرایی شده است.

نیک‌بین همچنین با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل‌های وزارت ورزش و جوانان باید استخرهای شنا با اولویت به این هیئت‌ها در استان‌ها واگذار شود، افزود:‌ واگذاری این اماکن ورزشی به هیئت‌های شنا و دریافت حداقل 20 درصد اجاره این اماکن، به توسعه ورزش شنا در استان‌های کشور کمک خواهد کرد.

وی اظهار کرد:‌ هیئت شنا با درآمدهای کسب شده از محل راهبری این مجموعه‌های آبی برای حضور تیم‌های شنا در لیگ‌های برتر و همچنین مسابقات مختلف ورزشی، اقدام کرده تا این رشته ورزشی هر چه بیشتر ارتقا یابد.

سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ایران گفت: البته در کنار آن از هیئت‌های ورزشی در استان‌ها انتظار می‌رود تا بخشی از فعالیت‌های خود را در استخرها به تمرینات هیئت‌ها و ورزشکاران این رشته در حوزه شنا، شیرجه و واترپلو اختصاص دهند.

وی افزود: فدراسیون شنا آمادگی داشته تا دوره‌های آموزشی را در استان‌ها به منظور تقویت این بخش برپا کند.

نیک‌بین همچنین با اشاره به حضور دو مربی خارجی شنا از کشور اسلواکی تصریح کرد:‌ هر استانی که علاقه‌مند به برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور این مربیان خارجی باشد، فدراسیون این امکان را برای آنان فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نگاه ورزش شنا تغییر کرده است، گفت: امروزه ایجاد استخر و برگزاری دوره‌های مختلف جزو مطالبات بوده که این فدراسیون با همکاران ادارات کل تربیت بدنی به این مهم توجه ویژه‌ای دارد.

سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ایران نگاه وزارت ورزش و جوانان را به رشته‌های انفرادی مثل شنا، دو و میدانی را برشمرد و افزود: رشته شنا صرفاً 138 مدال در المپیک داشته و ظرفیت خوبی را برای کسب مدال دارد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های زیادی صرف فوتبال و بازیکنان می‌شود، گفت: با هزینه کرد بخشی از این اعتبارات در رشته‌های مدال‌آور چون شنا، می‌توان افتخارات زیادی را برای کشور در عرصه‌های بین‌المللی رقم زد.

سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ایران با بیان اینکه خراسان‌شمالی نسبت به سایر استان‌ها از استخرهای کمی برخوردار است، افزود: باید برای توسعه استخرهای شنا در استان تلاش شده و همچنین برای استفاده بهینه از استخرهای موجود نیز برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های هشت ساله حمید امیری رئیس سابق هیئت شنای خراسان‌شمالی از رئیس جدید این هیئت در استان خواست تا برنامه‌های گذشته این هیئت را تداوم و برنامه‌های خود را برای توسعه این ورزش در خراسان‌شمالی پیش ببرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، دومین مجمع انتخاباتی شنا، شیرجه و واترپلوی خراسان‌شمالی با حضور 16 عضو از 19 عضو دعوت شده مجمع برگزار که ایمان معصومی با کسب 14 رای به مدت چهار سال از سوی اعضا به عنوان رئیس هیئت انتخاب شد.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول