اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت بیرجند:

تنها یک استخر شنای بیرجند مجوز بهداشتی دارد

خبرگزاری فارس: مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت بیرجند با بیان اینکه باید نظارت بر کار استخرهای شنا با جدیت بیشتری در فصل تابستان دنبال شود، گفت: تنها یک استخر شنا در بیرجند دارای مجوز بهداشتی است.

تنها یک استخر شنای بیرجند مجوز بهداشتی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمیدرضا وداد پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بیرجند به بیان گزارشی از نقش بهداشت محیط در پیشگیری از بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا پرداخت.

وی از انجام مراحل کنترل کیفی آب شرب توسط مرکز بهداشت خبر داد و اظهار داشت: تجزیه تحلیل میکروبی نیز بر روی آب انجام می‌شود همچنین سنجش کلر آزاد باقیمانده و کنترل میکروبی آب آشامیدنی نیز انجام می‌شود.

*تانکرهای آب فاقد مجوز بهداشت متوقف می‌شوند

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت بیرجند نظارت بر تانکرهای حمل آب شرب را نیز از دیگر موارد مهم برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا عنوان کرد و افزود: با همکاری نیروی انتظامی تانکرهای فاقد مجوز متوقف می‌شوند.

*باید فرآیند تولید و توزیع یخ اصلاح شود

وداد بر اصلاح فرایند تولید و توزیع یخ در سطح شهر به ویژه در فصل تابستان تاکید کرد و گفت: باید یخ به قطعات پنج کیلویی تبدیل شود و به صورت بسته‌بندی در سطح شهر بیرجند توزیع شود.

وی جلوگیری از پخت و پز مواد غذایی در اماکن غیربهداشتی به ویژه مساجد و تکایا، عرضه نذورات با مجوز بهداشتی و ممنوعیت توزیع مواد غذایی در محیط آرامستان را از دیگر موارد ضروری برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا عنوان کرد.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت بیرجند خواستار همکاری مراکز تجمعی مانند پادگان‌ها در راستای بازدیدهای بهداشتی از این اماکن شد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول