اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از گذشت 4 سال

استخر شنای فردوس در خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: عملیات اجرایی احداث استخر شنای سرپوشیده شهرستان فردوس از سال 1386 آغاز شده که قرار است در خرداد ماه جاری به بهره‌برداری برسد.

استخر شنای فردوس در خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، این پروژه با گذشت چهار سال همچنان در حال انجام و تاکنون از سوی مسئولان مربوطه زمان‌های متفاوتی برای بهره‌برداری از آن اعلام شده است که البته با فرارسیدن زمان موعد مراسم بهره‌برداری به نزدیک‌ترین مناسبت بعدی موکول شده است.

به‌عنوان نمونه سال گذشته زمان بهره‌برداری از استخر شنای سرپوشیده فردوس دهه فجر و پس از آن هفته دولت، پایان سال، تیرماه و... که البته در هیچ‌یک از این مناسبت‌ها پروژه مذکور افتتاح نشد.

با توجه به ضرورت یادگیری ورزش شنا برای پایه سوم ابتدایی و همچنین نیاز جوانان شهرستان به استخر سرپوشیده، به نظر می‌رسد که عملیات اجرایی این پروژه باید شتاب بیشتری به خود گرفته و زودتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

*مراجعه نوجوانان فردوس به استخر شنای سرایان

یکی از شهروندان شهرستان فردوس در این راستا به خبرنگار فارس گفت: مسئولان باید نسبت به برخی از پروژه‌های اجرایی حساسیت بیشتری داشته باشند و استخر شنای سرپوشیده یکی از پروژه‌های مهم و مورد نیاز شهرستان است که زمان اجرای آن نیز بسیار طولانی شده است.

حمید صفارزاده افزود: شهرستان فردوس از ظرفیت‌های بسیار مناسبی برخوردار است که مسئولان باید این ظرفیت‌ها را به فعلیت برسانند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از جوانان و نوجوانان شهرستان برای انجام ورزش شنا به شهرستان سرایان مراجعه می‌کنند که این مسئله علاوه بر صرف وقت و هزینه خطرات جانی نیز به همراه دارد.

صفارزاده یادآور شد: بسیاری از نوجوانان با موتورسیکلت به شهرستان سرایان عزیمت می‌کنند که عدم رعایت مسائل ایمنی و سرعت بالای موتورسواران خطرات جانی برای آنان به همراه دارد.

*مسئولان بارها قول افتتاح داده‌اند

یکی دیگر از شهروندان فردوس با ابراز گلایه از مسئولان مربوطه گفت: زمان اجرای پروژه استخر شنای سرپوشیده فردوس بسیار طولانی شده و تاکنون مسئولان بارها قول افتتاح این پروژه را داده‌اند.

محمدجواد مرادی افزود: در دین مبین اسلام بر فراگیری ورزش شنا تأکید و در حال حاضر نیز فراگیری این ورزش برای پایه سوم ابتدایی الزامی شده است از این رو باید امکانات لازم برای ورزش شنا در اختیار نوجوانان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: فرزند بنده دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی است و تا این فصل از سال تحصیلی هنوز برای آنان دوره فراگیری شنا برگزار نشده است.

مرادی یادآور شد: علاوه بر استخر شنای اداره تربیت بدنی پروژه استخر شنای اداره آموزش و پرورش فردوس نیز باید زودتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا دانش‌آموزان بتوانند از آن استفاده کنند.

*عدم اختصاص اعتبار علت کندی کار بوده است

رئیس اداره ورزش و امور جوانان شهرستان فردوس نیز گفت: پروژه احداث استخر شنای سرپوشیده شهرستان فردوس از سال 1386 آغاز و طبق موافقت‌نامه سال بهره‌برداری از این پروژه 1390 بوده است.

رضا ترشیزیان با اشاره به اینکه بهره‌برداری از پروژه استخر شنای فردوس دغدغه اصلی این اداره است، افزود: اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه بسیار ناچیز بود و به همین سبب پروژه به کندی پیش رفته است.

وی اعتبار اولیه برای اجرای این پروژه را مبلغ 100 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در تاریخ 22 فروردین ماه سال جاری از سوی اداره کل استان اختصاص صد درصدی اعتبار برای اجرای این پروژه اعلام شده است.

رئیس اداره ورزش و امور جوانان فردوس از پیشرفت 90 درصدی پروژه استخر شنای سرپوشیده فردوس خبر داد و یادآور شد: چنانچه اعتبارات به موقع اختصاص یابد، پروژه استخر شنای سرپوشیده فردوس طی مراسمی در سالروز فتح خرمشهر در خردادماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. 

ترشیزیان گفت: این پروژه در زمینی به مساحت یک‌هزار و 400 مترمربع احداث و برای اجرای آن یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول