اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه فناوری سینمایی سازمان امور سینمایی:

فیلم "راین شهر کهن" تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون مدیر‌کل توسعه فناوری سینمایی سازمان امور سینمایی کشور از ساخت فیلم "راین شهر کهن" خبر داد.

فیلم "راین شهر کهن" تولید می‌شود

احمد میر‌کمالی امروز در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار فارس در راین از ساخت فیلم "راین شهر کهن" خبر داد و اظهار داشت: این فیلم مستند همان طور که از نام آن برمی‌آید‌ در مورد شهر قدیمی، کهنسال و تاریخی راین از توابع استان کرمان است، شهری که دارای چند هزار سال تاریخ و فرهنگ و تمدن است.

وی بیان داشت: توسط این فیلم‌ها با گردش در حول محور میراث فرهنگی فرمی از مانور فرهنگی برای کرمان داریم، همچنین باید اضافه کنیم که گاهی از طریق مطبوعات و دیگر رسانه‌ها متوجه می‌شویم که به لحاظ داشتن نگاه مادی بعضی از افراد به آثار باستانی و ابنیه تاریخی، چه آسیب‌هایی به این افراد و این آثار رسیده است.

میرکمالی عنوان کرد: این نشان می‌دهد که باید آگاهی عمومی افزایش یافته و فرهنگ‌سازی بیشتری در مورد آثار باستانی به عنوان ابزارهای شناخت تاریخ و تمدن باستانی کشورمان انجام شود.

وی ابراز داشت: ساخت اینگونه فیلم‌ها در عین حال که زحمات سازمان‌های‌ مربوطه مانند بازسازی ابنیه تاریخی توسط میراث فرهنگی را به نمایش در می‌آورد، همچنین می‌تواند به شناخت بیشتر اهمیت آثار باستانی کمک شایانی کند، علاوه بر آن که علاقمندان به فیلم‌های فرهنگی و تاریخی بسیار از تماشای اینگونه فیلم‌ها لذت می‌برند و اطلاع‌رسانی در سطح ملی و بین‌المللی نیز برای ابنیه تاریخی میهمان انجام می‌شود و می‌توان گام مهمی در راستای ارتقای سطح استاندارد موضوعات سیاحتی، گردشگری برداشت که به تبع آن می‌تواند موجب رونق اقتصادی نیز باشد.

میرکمالی عنوان کرد: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ما را در ساخت این فیلم پشتیبانی کردند، البته به طور جدی برخی از سازمان‌های اجتماعی در استان کرمان مانند استانداری کرمان، سازمان اوقاف و امور خیریه، شهرداری کرمان و  ... می‌توانند این پروژه را یاری دهند. 

وی تصریح کرد: به محض انجام هماهنگی‌های لازم از سوی سازمان میراث فرهنگی استان کرمان کار تصویربرداری آغاز می‌شود، مدتی است که مطالعه متون تاریخی و تحقیقات لازم اولیه انجام شده و افتخار داریم که به تازگی انجمن میراث هزار به کمک این پروژه آمده و همچنین بعضی از امور را در استان پیگیری می‌کند، پس از انجام تصویربرداری، امور پشتیبانی فنی تولید آغاز شده و در استودیو به تکمیل و تدوین فیلم می‌پردازیم.

میرکمالی گفت: فیلم برای پخش به رسانه ملی ارائه می‌شود و استعداد نمایش بین‌المللی را نیز دارد، حتی در این پروژه جلوه‌های ویژه رایانه‌ای پیش‌بینی شده، همه این‌ها بستگی به میزان حمایت میراث فرهنگی استان کرمان دارد، می‌توانیم در سطح ملی و بین‌المللی تبلیغ خیلی خوبی برای اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در مورد دین، فرهنگ و تمدن کشور و دیگر موارد داشته باشیم.

وی ابراز داشت: امیدوارم با همت خوبی که در استان داریم و توجه خوبی که به مسائل فرهنگی و هنری می‌شود، بتوان کار بسیار خوبی تولید کرد. از دیگر ویژگی‌ها و اهداف اینگونه آثار که می‌توان دنبال کرد، جلب توجه دیگر مسئولان کشور به موضوعات مهم دیگر شهرها است.

میرکمالی عنوان کرد: راین یک شهر باستانی و از جمله ده‌ها افتخار استان کرمان است، اما همین شهر باستانی خود در یک بن‌بست جغرافیایی قرار گرفته و پس از سال‌ها نه تنها آن رونقی که استحقاق آن را داشته پیدا نکرده‌، بلکه تا حدود زیادی ناشناخته مانده است.

وی افزود: به نظر من این وظیفه تمام مردم از جمله رسانه‌ها و هنرمندان و فرهیختگان استان کرمان است که در این راستا گام بردارند.

میرکمالی تصریح کرد:‌ البته در گذشته زحمات زیادی کشیده شده که نباید منکر آن شد، اما به نظر می‌رسد که باید این موضوع با جدیت بیشتر استمرار یابد تا به نتیجه مطلوب برسد.

وی خاطرنشان کرد: با یک چنین استعدادهایی می‌توان رونق بسیار بهتری به این شهر و استان داد در ایام تعطیلات نوروزی و تعطیلات تابستانی‌ ما با تراکم گردشگر و مسافر در بعضی از شهرهای کشور مواجه هستیم، حال آن که بسیاری از هم‌وطنان ما تشنه سفر به مکان‌های جدید، متنوع و دیدنی هستند، اما از وجود مکان‌هایی به این قدمت و به این زیبایی بی‌اطلاع هستند.

میرکمالی بیان داشت: فیلم‌های مستند و داستانی از آثار و محصولاتی هستند که تا سال‌های متمادی مورد مراجعه و بهره‌برداری و نمایش قرار می‌گیرند.

به گزارش فارس شهر تاریخی راین به واسطه دارا بودن جاذبه‌های گردشگری فراوان در زمینه‌های تاریخی، مذهبی، طبیعت‌گردی‌، صنایع دستی همواره مورد توجه بوده است.

در سال‌های اخیر برنامه‌های تلویزیونی خوبی برای معرفی راین ساخته و از شبکه‌های استانی و سراسری پخش شده است با این حال هنوز راین به طور کامل معرفی نشده ‌و بسیاری از مردم کشور و حتی استان با جاذبه‌های دیدنی راین آشنا نیستند.

به منظور شناساندن ظرفیت‌های بالقوه و معرفی راین به عنوان هدفی برای گردشگران داخلی و خارجی معاونت توسعه فناوری سینمایی سازمان امور سینمایی کشور تصمیم دارد فیلمی را‌ به این منظور و با عنوان "راین شهر کهن" تولید کند. 

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول