اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده بسیج عشایر شهرستان مهدیشهر:

منتظر واقعی، اخلاق اسلامی را رعایت کند

خبرگزاری فارس: فرمانده بسیج عشایر شهرستان مهدیشهر گفت: منتظر واقعی در عصر غیبت، باید اخلاق اسلامی را رعایت کند.

منتظر واقعی، اخلاق اسلامی را رعایت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، کیومرث نورانی پیش از ظهر امروز در مراسمی که به همت بسیج عشایری مهدیشهر و با حضور بسیجیان برگزار شد، اظهار داشت: وظایف مهم منتظران واقعی، دوستی حق، پارسائی و آراستگی به اخلاق خوب و پسندیده است.

وی تصریح کرد: همان طور که امام صادق(ع) در روایتی بیان کردند که "هر کس دوست دارد که از یاران حضرت مهدی (عج) باشد، باید منتظر باشد و به پرهیزگاری و اخلاق نیکو رفتار کند و او منتظر واقعی است"، ما نیز باید این مفاهیم را مد نظر قرار دهیم.

فرمانده بسیج عشایر شهرستان مهدیشهر در ادامه تأکید کرد: در مسیر انتظار فرج مهدی موعود باید صبر و شکیبایی را پیشه خود کنیم.

وی بیان داشت: همان طور که سرور سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع) فرمودند "بی‏‌تردید صبرکننده در زمان غیبت در برابر آزار و تکذیب مخالفان به منزله جهادکننده با شمشیر در رکاب رسول خدا(ص) است‏.

نورانی افزود: هر فردی باید برابر تک تک افراد جامعه اسلامی احساس مسئولیت کرده و روحیه اصلاح‏گری داشته باشد و در راه اصلاح و هدایت همدیگر تلاش کنند تا جامعه و افراد آن آماده پذیرش حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) شوند.

یک کارشناس مذهبی نیز در ادامه گفت: تاریخ علاوه بر بیان واقعیت‏‌ها و پرده برداشتن از نکات مبهم بهترین سند برای تشخیص حقایق است.

مریم حیدری عنوان کرد: در تاریخ سراسر حماسه و شور اسلام در بین سخنان گوهربار معصومین(ع) فرازهایی است که از درخشش خاصی برخوردار است تا جایی که نه تنها برای مخاطبان و حاضران در آن دوره از تاریخ سرنوشت‏‌ساز و قابل اهمیت بوده بلکه به عنوان چراغی روشن و جاوید برای همه نسل‏‌ها و همه عصرها باقی مانده است.

وی بیان داشت: خطبه تاریخی و حکمت‏‌آموز حضرت زهرا(س) یکی از آن چراغ‌های روشن است و این خطبه به اندازه‌ای مشهور و محکم و محتوای آن به قدری غنی و پربار است که اگر آن را از کرامات باقیه حضرت صدیقه زهرا(س) قلمداد کنیم؛ سخن بیهوده نگفتیم.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: خطبه "فدکیه" حیاتی‌ترین مسائل اسلام و انسان چون توحید نبوت، امامت و معاد با عباراتی بسیار شیوا و زیبا به تصویر کشیده شده است.

حیدری گفت: همه کسانی که ادعای پیروی از سنت پیامبر(ص) را دارند سخنان تنها یادگار و پاره تن او را باید بخوانند و در آن تفکر کنند و پاسخی برای سؤال‌های خود بیابند.

وی هدف از اجرای این طرح را آشنایی بیشتر بسیجیان خصوصاً جوانان با این خطبه دانست و گفت: امیدواریم که جوانان و بسیجیان همچون گذشتگان این خطبه را حفظ کنند.

کارشناس مذهبی در سخنان پایانی خود افزود: جوانان باید آیات الهی آن را محترم بشمارند و همواره مضامین آن را به خاطر بسپارند و با آرمان‌های والای حضرت زهرا(س) بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول