اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

رواج نمادهای غربی با جامعه منتظرپرور سازگاری ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه رواج نمادهای غربی در شأن جامعه مهدوی‌محور و منتظرپرور نیست، از خانواده‌های معتقد به فرهنگ مهدویت خواست در جمع‌آوری نمادهای غربی پیشقدم شوند.

رواج نمادهای غربی با جامعه منتظرپرور سازگاری ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری اظهار داشت: اگر بخواهیم در مسیری حرکت کنیم که زمینه‌ساز ظهور مهدی موعود(عج) باشیم باید اعتقاد، عمل و اخلاق مهدوی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اینکه کسی فکر کند با شعار و اظهار ارادت تنها به ساحت قدسی امام زمان(عج)، فرج ایشان حاصل می‌شود فکر باطلی است و باطل‌تر از آن اینکه کسانی فکر کنند که باید دست روی دست بگذاریم تا امام زمان(عج) خودش بیاید و کارها را درست کند.

حجت‌الاسلام اسکندری گفت: نمی‌شود فردی یا افرادی ساعت‌ها پای برنامه‌های مخرب و خانمان برانداز ماهواره که مجریان بیشتر این شبکه‌ها، اندیشه‌های شیطانی اردوگاه استکبار را نشخوار می‌کنند بنشینند و بعد منتظر ظهور هم باشند؛ شبکه‌هایی که در قدم اول مبانی اعتقادی و اخلاقی افراد را نشانه رفته‌اند و بعد هم تلاش می‌کنند که بنیاد خانواده را از طریق اشاعه فساد و فحشا فرو بریزند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به معنای انتظار گفت: معنای انتظار بالندگی و آمادگی است نه غرق شدن در اندیشه‌های واپس‌گرایی و منفعل بودن در برابر دسیسه‌های دشمن.

وی گفت: مسلمانان به ویژه شیعیان باید بدانند که ظهور مهدی فاطمه(عج) همان اندازه که برای دین و دیانت و تقوا و پاکی امیدبخش و تعالی‌بخش است به همان اندازه برای اهل دنیا و دنیا پرستان خطرناک و خسارت بار است، از این رو کوتاه نمی‌آیند.

اسکندری تاکید کرد: خانواده‌های معتقد به فرهنگ مهدویت خود باید اقدام به جمع‌آوری آنتن‌های ماهواره‌ای کنند و به این نکته توجه داشته باشند که تماشای این برنامه‌های ضددینی و اخلاقی آنچنان تاثیرات سوئی در فرزندان و نسل‌های آینده می‌گذارد که به هیچ وسیله‌ای قابل جبران نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: رواج دادن فرهنگ غربی در بین خانواده‌ها از معماری خانه‌ها گرفته تا مبلمان و دکوراسیون آنان، عروسک‌های نماد غرب، نگهداری حیوانات و سگ در منازل و معابر، بی‌توجهی به حلال و حرام خداوند و محرم نامحرم همگی از اموری است که با جامعه مهدوی محور و منتظر مهدی موعود(عج) سازگاری ندارد.

وی افزود: اگر این‌گونه مسائل رواج داشته باشد و هر هفته رفتن به جمکران ترک نشود باز هم دردی از جامعه انتظار محور دوا نمی‌کند.

اسکندری گفت: این‌گونه امور هم اموری نیست که صرفا با قوه قهریه و پلیس و برخوردهای بازدارنده قابل حل باشد، گر چه آن هم به جای خود ضرورت دارد و به ویژه در ارتباط با کسانی که به دنبال جریحه‌دار کردن فرهنگ ناب اسلامی در جامعه هستند، اما حل این مشکلات به دست خود افراد و خانواده‌ها و رواج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و پافشاری به تذکر لسانی امکان‌پذیر است.

وی افزود: جامعه اسلامی را باورها و اعتقادات الهی و قرآنی و عمل صالح و تبعیت از دین و بزرگان دین به ویژه تن دادن به دستورات حیات‌بخش اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) که بحمدالله ایران اسلامی مهد عشق به آن بزرگواران است، سر و سامان می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به خانواده‌ها توصیه کرد که به جد مراقب فرزندان خود در برابر تندبادهای حوادث آخرالزمان باشند و بدانند که خداوند آنها را به عنوان امانت به پدران و مادران سپرده است که یقینا در روز قیامت از آنها سئوال خواهد شد.

حجت‌الاسلام اسکندری در پایان از اجتماع میلیونی زائران و مجاوران کریمه اهل‌بیت(ع) در مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان قدردانی کرد و گفت: این حضور بامعنا در ایام گرم سال نشان‌دهنده دلدادگی و عشق مردم به امام زمان(عج) است.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول