اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

منتظران حقیقی حدود الهی را رعایت می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: انسان منتظر می‌داند که امام زمان(عج) برای اجرای حدود الهی ظهور خواهد کرد از این‌رو در زنده نگه‌ داشتن این حدود تلاش می‌کند.

منتظران حقیقی حدود الهی را رعایت می‌کنند

حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت اظهار کرد: امام زمان(عج) برکت کل عالم و واسطه فیضی است که به واسطه او تمام کائنات روزی می‌خورند و آسمان و زمین برقرار مانده است.

وی خاطر نشان کرد: در روایات آمده است که اگر یک لحظه وجود تامه حجت الهی بر روی زمین نباشد، زمین اهلش را فرو می‌برد و حیات هیچ کس ادامه نخواهد داشت.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: هرگونه برکاتی از جانب حق بخواهد بر کائنات جاری شود به یمن وجود امام زمان(عج) خواهد بود و به واسطه این انسان کامل است که بشریت روزی می‌خورند.

وی گفت: هوای خوش، طراوت باران و حیات جاودانه به واسطه وجود امام زمان(عج) در زمین جریان دارد و اگر این انسان کامل نبود بشر به واسطه گناهانش از رحمت الهی محروم می‌شد.

نجاریان‌زاده با طرح این سؤال که چرا بشر نیازمند امام زمان(عج) است اظهار داشت: همانطور که بشر به آب و هوا نیازمند است به امام زمان(عج) نیز نیاز دارد چرا که وجود امام زمان(عج)خود موجب نازل شدن رحمت و رزق برای اوست.

وی افزود: بشریت پیوسته باید دستش به دعا باشد تا خداوند این برکت و این وجود پاک را در ظاهر نیز برای او متجلی سازد تا این فیض بزرگ کامل شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه علم تامه و حکمت کامل نیز در وجود امام زمان(عج) است گفت: امام زمان در هر زمانی باب علم و حکمت است و در صدر اسلام نیز پیامبر(ص) امام علی(ع) را باب علم و حکمت معرفی کرده بود.

وی اضافه کرد: بشر هر لحظه به علم و حکمت نیازمند است و در حال حاضر باب حکمت پیامبر(ص) نزد امام زمان(عج) است و تا او ظهور نکند، دریچه‌های علم به سوی بشر باز نمی‌شود.

نجاریان‌زاده با اشاره به راه‌های رسیدن به مقام منتظر حقیقی ابراز داشت: اگر کسی این علم را پیدا کند که نیاز به امامت دارد تا بتواند از زلال معرفت اهل‌بیت(ع) استفاده کند، می‌توانیم او را منتظر بنامیم.

وی ادامه داد: با ظهور امام زمان(عج) بشر به سرچشمه علم و کمال دست پیدا می‌کند و استفاده از سرچشمه به واسطه معرفت علم و عمل است بدون علم و عمل نمی‌شود گفت کسی منتظر واقعی است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: انسان منتظر مانند طفل شیرخوار نیاز به آمادگی‌های گوناگون دارد تا با گسترش علم و تقویت عمل خود بتواند زمینه را برای رسیدن به آن سرچشمه حکمت و خرد فراهم کند.

وی خاطر نشان کرد: بقیةالله بودن به این معنی است که باید کمالاتی برای بشر ظاهر شود تا خداوند این ذخیره را به میان مردم بفرستد و این ایجاد آمادگی وظیفه‌ای است که فرد منتظر باید به آن توجه کند.

نجاریان‌زاده افزود: منتظرین کسانی هستند که از هر فرصتی برای جهت‌دهی جامعه به سوی خوبی‌ها استفاده می‌کنند و این خوبی‌ها بشر را تا رسیدن به استحقاق استفاده از محضر پاک حجت خدا هدایت می‌کند.

وی اظهار داشت: منتظر واقعی در نماز، حق‌الناس و دیگر حدود الهی کوتاهی نمی‌کند چون می‌داند امام زمان(عج) دوستدار نماز و نمازگزاران است و برای احیای همین حدود الهی ظهور خواهد کرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: منتظر حقیقی می‌داند که امام زمان(عج) اگر می‌خواهد عدالت را در جامعه حکم‌فرما کند، نیاز به نیروهایی دارد که دغدغه عدالت داشته و اصلاح جامعه را وظیفه خود بدانند.

وی گفت: جامعه منتظر جامعه‌ای است که زهد، شجاعت و عدالت را تا حد امکان محقق کرده باشد و چنین جامعه‌ای بر اساس الگوهای قرآن به بلوغ نسبی علمی و عملی رسیده است.

نجاریان‌زاده اظهار کرد: رسیدن به تمام این فضائل برای یک جامعه جز با تقوا، مراقبت از نفس، شب زنده‌داری و نافع بودن مؤمنان آن برای مردم امکان‌پذیر نیست و این نگاه جامع‌نگر در حوزه فردی و اجتماعی است که موجب تعجیل در ظهور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) الگوی منتظران بود عنوان داشت: وی هم در حوزه فردی و هم در حوزه اجتماعی بر اساس دستورات اسلام ناب حرکت می‌کرد و با حرکت انقلابی خود بخشی از موانع ظهور را از میان برداشت.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول