اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

اجلاس همکاری‌ استان‌های فدارسیون روسیه با آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اجلاس همکاری‌های فدراسیون روسیه با آذربایجان‌شرقی هفته آینده در تبریز برگزار می‌شود.

اجلاس همکاری‌ استان‌های فدارسیون روسیه با آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در آیین راه‌اندازی خط تولید شرکت سیبا‌ موتور "کشنده" فاو در تراکتورسازی تبریز با بیان اینکه ایران و چین دو کشور مهم و تاثیرگذار هستند، اظهار کرد: در چند سال گذشته ارتباطات خوبی بین آذربایجان‌شرقی و چند استان چین اتفاق افتاده و گام‌های مهمی در این راستا برداشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی از قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای بهره‌مند است که ما را مصمم می‌کند تا تبریز را به عنوان کانون توسعه نه تنها در کشور بلکه در سطح منطقه معرفی کنیم.

بیگی همچنین با اشاره به برگزاری همایش بازرگانان جاده ابریشم که با حضور چند کشور در تبریز شد، گفت: تبریز ظرفیت تبدیل به مرکزیت اقتصادی و تجاری منطقه را دارد.

وی تصریح کرد: تراکتورسازی ایران یک قابلیت و ظرفیت بزرگ اقتصادی و صنعتی در آذربایجان‌شرقی است که باید سرمایه‌گذاران از آن استفاده کنند.

بیگی با بیان اینکه تراکتورسازی یک برند تجاری و صنعتی جهانی است، گفت: حضور تیم فوتبال تراکتورسازی در جام باشگاه‌های آسیا فرصت مناسبی است تا از این حضور استفاده‌های لازم برای دستیابی به اهداف فرهنگی و اقتصادی را به دست آوریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان در بخش تجارت، خواستار ایجاد دفتر ‌نمایندگی جمهوری خلق چین در اتاق بازرگانی تبریز به عنوان قدیمی‌ترین اتاق بازرگانی ایران برای افزایش ارتباطات تجاری این کشور با استان شد.

وی افزود: کامیون "کشنده" تولید جدید تراکتورسازی باید بومی شود همچنین بستر مناسب برای تولید سواری نیز وجود دارد. 

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول