اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه طشت‌گذاری

آثار معنوی اجلاس پیر‌غلامان بی‌نظیر است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: آثار معنوی اجلاس پیر‌غلامان در آستانه طشت‌گذاری بی‌نظیر است.

آثار معنوی اجلاس پیر‌غلامان بی‌نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری ظهر امروز در جلسه هماهنگی اجلاس پیر‌غلامان حسینی در اردبیل با اشاره به بازدیدهای متعدد از مکان‌ها و فضاهای برگزاری اجلاس پیر‌غلامان حسینی در اردبیل اظهار داشت: ما در تلاش هستیم مکانی را برای برگزاری این مراسم تدارک ببینیم که آن فضا از ریشه‌های تاریخی و میراث کهن و حالت عمومی برخوردار باشد.

اکبری با ارائه چند پیشنهاد برای بهتر برگزار شدن برنامه پیر‌غلامان حسینی افزود: پیشنهاد می‌کنیم در مدخل ورودی شهر به ویژه فرودگاه اردبیل مکانی مناسب با حال و هوای معنوی تدارک دیده شود تا پیر‌غلامان حسینی میهمان از همان ابتدا با حال و هوای معنوی و حسینی شهر اردبیل انس گرفته و ارتباط مناسبی برقرار کنند.

وی با اعلام اینکه این مراسم چند روز مانده به آیین طشت‌گذاری در اردبیل برگزار می‌شود، افزود: بازتاب این مراسم می‌تواند مثبت و مفید باشد به شرط آنکه از بروز حاشیه‌های منفی در برگزاری این مراسم جلوگیری کنیم.

عضو ستاد برگزاری اجلاس پیر‌غلامان حسینی در اردبیل ابراز داشت: ‌حال و هوای بدرقه مهمانان نیز باید حال و هوای معنوی باشد به طوری که در این ایام در آستانه ماه محرم شهر حسینی اردبیل حال و هوای معنوی پیدا کند.

اکبری با استقبال از پیشنهاد استاندار اردبیل در برگزاری مراسم مشابه در شهرهای مختلف استان، یادآور شد: در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم باید به نحوی انجام شود تا پیر‌غلامان حسینی شهرستان‌ها نیز سهمی در این اجلاس داشته و مرتبت و جایگاه آنها مورد تجلیل قرار گیرد.

این مسئول در ادامه بیان داشت:‌ در کنار برنامه افتتاحیه و اختتامیه برای برنامه عمومی و مردمی، مکان‌های مختلف با اولویت مکان تاریخی با میراث کهن و معنوی مدنظر است که انتظار می‌رود با بررسی جوانب امر در این زمینه اقدام لازم انجام شود.

اکبری ظرفیت استان اردبیل به ویژه شهر اردبیل را در برگزاری و هماهنگی برنامه‌های گسترده ایام ماه محرم و صفر یادآور شد و گفت:‌ ما سابقه برگزاری چندین دوره گردهمایی مردمی را در عصر تاسوعا و عاشورا،‌ حضور دستجات و هیئت‌های مذهبی در بازار، راه‌اندازی دستجات شبانه عزاداری و برگزاری برنامه گسترده مناسبتی در سایر ایام را داریم که می‌توان از این ظرفیت در برنامه‌ریزی مطلوب اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی استفاده کرد.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: میزبانی اردبیل در سال جاری از پیر‌غلامان حسینی کشوری و میهمانانی از سایر مناطق دنیا یک امتیاز و فرصتی است تا بیش از گذشته توانمندی‌های این استان در عرض ارادت به محضر سید‌الشهدا نمایان شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول