اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

شهرستان‌ها از ثمره معنوی اجلاس پیر‌غلامان حسینی بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: ‌اهالی شهرستان‌های مختلف استان اردبیل از ثمرات معنوی برگزاری اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل بهره‌مند می‌شوند.

شهرستان‌ها از ثمره معنوی اجلاس پیر‌غلامان حسینی بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری ظهر امروز در جلسه هماهنگی اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی اظهار داشت:‌ باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا اهالی مختلف شهرهای استان از موج معنوی این آیین در آستانه ماه محرم بی‌نصیب نبوده و در 10 شهرستان استان برنامه‌های مناسبی نیز با همین محوریت برگزار شده و از پیر‌غلامان شهرهای مختلف استان تجلیل شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار نیست صرفاً این برنامه در محدوده زمانی چهار روزه اجلاس برگزار شود بلکه می‌توان در هفته‌های منتهی به برگزاری این اجلاس برنامه‌های مختلفی را در شهرستان‌ها با ظرفیت هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان و شعرا تدارک دید تا سراسر استان را موج معنوی اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی فرا بگیرد.

استاندار اردبیل با یادآوری اینکه با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده با صدا و سیما و دیگر متولیان دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان با هدف ترویج فرهنگ حسینی در شهر اردبیل برگزار می‌شود، بیان داشت: تفاهمات لازم و جلسات هماهنگی مشخص در این زمینه برگزار شده و با مشخص شدن نمودار ستاد استانی باید با اجتناب از کارهای حاشیه‌ای به اصل موضوع و متن ماجرا پرداخت تا در برگزاری شایسته این برنامه دچار نقص و کوتاهی نشویم.

صابری گفت: برگزاری این برنامه‌ معنوی در کنار اینکه با عنایت پروردگار شکل و سامان واقعی پیدا می‌کند اما نباید تا روزهای آغازین این اجلاس دست روی دست گذاشت و از اقدام به موقع در این زمینه غفلت کرد.

این مسئول همه اعضای ستاد و کمیته‌های اجلاس پیر‌غلامان حسینی را به پیگیری امور، تعیین مکان مناسب برگزاری اجلاس و تدارک برنامه‌های متنوع و جنبی فراخواند و یادآور شد: هر دستگاهی نیز اعلام آمادگی کند که قادر به انجام وظیفه محوله نیست باید به صراحت و شفافیت موضوع را مطرح کند تا جایگزین مناسبی برای پیگیری امور در زمینه‌های محول شده انتخاب شود.

عضو ستاد برگزاری اجلاس پیر‌غلامان حسینی در اردبیل افزود: در بحث هزینه‌ها نیز باید ارزیابی دقیق انجام شود تا در فصل مبادله موافقت‌نامه‌ها تکلیف تامین اعتبار مشخص شده و هر دستگاه در حوزه مسئولیت خود کارها را به پیش ببرد.

صابری با تاکید بر کاهش هزینه‌ها در عین حال مطلوب برگزار شدن این اجلاس ادامه داد: بخشی از هزینه‌ها از محل اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها صرف این کار می‌شود و بخشی نیز در ردیف بودجه دستگاه‌های مرتبط دیده شده است که مجموعه‌هایی نظیر ارشاد و میراث فرهنگی می‌تواند از این طریق تعهدات خود را انجام دهد.

وی تصریح کرد: برگزاری آبرومند این مراسم می‌تواند شأن و شوکت استان را اعتلا و ارتقا دهد و یکبار دیگر جایگاه دار‌الارشاد و حسینی بودن اردبیل را در دل‌ها و زبان‌ها زنده نگه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما در این برنامه علاوه بر حضور و تجلیل پیر‌غلامان اعم از داخلی و خارجی از جوانان نیز در برنامه‌های مختلف به ویژه مداحی‌ها و شعر‌خوانی‌ها استفاده می‌کنیم چرا که معتقدیم پرورش‌یافتگان دامن پیر‌غلامان حسینی و مکتب غنی سید‌الشهدا باید شایسته و مطلوب معرفی شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول