اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فاضل‌لنکرانی:

ابزارهای مدرن برای تبلیغ دین به کار گرفته شوند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بر بهره‌گیری از ابزارهای مدرن در تبلیغ دین تاکید کرد و گفت: در تبلیغات اسلامی باید از ابزارهای مدرن به بهترین شکل استفاده کرد.

ابزارهای مدرن برای تبلیغ دین به کار گرفته شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل‌لنکرانی در دیدار با رئیس و مسئولان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد: در برهه‌ای از زمان، ظهور و بروز سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه هنری بود ولی بحمدالله اکنون مشخص است که در کلان این سازمان سیاست‌های عمیق و ریشه‌ای پی‌ریزی شده که این برای همه حوزویان و مردم امیدوارکننده است.

وی فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان قم را گسترده و مفید خواند و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نقطه امید حوزویان با سایر مجموعه کشور است و مراجع عظام تقلید و بزرگان دین انتظارات زیادی از این سازمان داشته و دارند، بنابراین کارهایی که توسط این نهاد مؤثر انجام شده باید برای مراجع و بزرگان اطلاع‌رسانی شود.

این استاد خارج فقه، خطاب به حجت‌الاسلام اسکندری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: از زمانی که جنابعالی در سازمان تبلیغات اسلامی استان قم مشغول به فعالیت شده‌اید برای خود ما محسوس است که این سازمان تحول بسیار خوبی پیدا کرده است.

فاضل‌لنکرانی تاکید کرد: احداث خانه عالم روستایی، استقرار روحانیون مستقر و سایر فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی قابل تقدیر است اما آنچه که در بین این فعالیت‌ها مهم‌تر و با اهمیت‌تر بیان شد، نحوه ارتباط این سازمان با دبیران مدارس و اصناف و برگزاری دوره‌های آموزشی برای این اقشار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تفاوت در شیوه‌های تبلیغات عصر حاضر اشاره کرد و گفت: امروز همه جوانان با اینترنت و ابزارهای رسانه‌ای مدرن ارتباط دارند، بنابراین تبلیغات اسلامی هم باید از ابزارهای مدرن به بهترین شکل استفاده کند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به هجمه وسیع دشمنان علیه دین اسلام و فرهنگ تشیع اشاره کرد و با تشریح نحوه پیدایش عرفان‌های کاذب اظهار داشت: این عرفان‌ها که از پشتوانه طراحی چند دهه‌ای برخوردارند، نه فقط برای مقابله با معنویت بلکه برای هجمه به اصل دین و اعتقاد به ماوراء عالم وارد کشور شده‌اند.

فاضل‌لنکرانی تاکید کرد: دشمنان در همه ابعاد برای نسل‌های ما برنامه‌ریزی کردند تا مسائل دلخواه خود را جایگزین اعتقادات و باورهای دینی کنند در مقابل ما هم از نخبگان و اهل فکر خوبی برخورداریم و باید برای نسل آینده اروپا و آمریکا برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به عمدی بودن تخریب وجهه قم و ترویج بدپوششی در این شهر گفت: اینکه در برخی مواقع تعدادی از افراد بدپوشش در حساس‌ترین خیابان قم و با وضعیت زننده قدم می‌زنند بی‌دلیل نیست بلکه برنامه حساب شده‌ای است که برای ترویج بدپوششی طراحی شده است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: از سازمان تبلیغات اسلامی انتظار می‌رود که در قم پیرامون عفاف و حجاب حرکت ویژه‌ای انجام دهد.

وی با انتقاد از کم‌توجهی دولت به مباحث فرهنگی حوزه دین، در مورد اعتبارات برنامه‌های فرهنگی گفت: واقعا انسان رنج می‌برد که مقام معظم رهبری قبل از بودجه سال 90 فرموده بودند که چطور دستگاه‌ها می‌خواهند این بودجه را جذب کنند، ولی گویا این بودجه اصلا وارد کارهای فرهنگی نشده است.

فاضل‌لنکرانی تاکید کرد: دولت باید اهتمام ویژه‌ای به مسائل فرهنگی داشته باشد ولی متاسفانه این دغدغه آنگونه که باید وجود ندارد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نهادی است که خلاقیت در آن بسیار مهم است گفت: خداوند را شاکریم که چنین مجموعه مؤثری در قم وجود دارد و امیدواریم روزبه‌روز آثار و برکات این مجموعه روزافزون شود.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول