اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

دانشجو بهترین سفیر برای تبلیغ است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با نگاهی به برگزاری المپیاد دانشجویی در آذربایجان‌غربی، دانشجو را به دلیل دامنه وسیع اجتماعی و تأثیرگذاری، بهترین سفیر برای تبلیغ معرفی می‌کند.

دانشجو بهترین سفیر برای تبلیغ است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ابراهیم فتح‌الهی در زمینه برگزاری المپیاد دانشجویی سراسر کشور در ارومیه و آمادگی استان برای برگزاری این جشنواره گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس انجام داده است که می‌خوانید:

به عنوان اولین سؤال نقش برگزاری المپیاد دانشجویی در معرفی استان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

مدیریت کنونی استان میزبانی و برگزاری همایش‌ها، کنگره‌ها و مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی را در سیاست‌های خود برای معرفی استان از سال‌ها پیش در دستور کار قرار داده است. در گذشته هر وقت از آذربایجان‌غربی نامی برده می‌شد معمولا واژه‌هایی مثل قاچاق، مواد مخدر، مرزنشینی، ناامنی،‌ گروهک‌های ضد انقلاب و کلا مسایل امنیتی در ذهن‌ها متبادر می‌شد ولی در چند سال اخیر تلاش شده با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی ورزشی در سطح ملی و بین‌المللی چهره امنیت‌زده استان زدوده شده و چهره فرهنگی بر آن مستولی شود.

میزبانی برخی از شهرهای جهان برای رویدادهای ملّی و بین‌المللی نشانه فرهنگ بالای مردم آن شهرهاست و مدیریت کنونی استان تلاش می‌کند چنین موقعیتی برای آذربایجان‌غربی و به خصوص برای شهر زیبای ارومیه فراهم شود و چنین اتفاقی می‌تواند مقدمه توسعه و پیشرفت‌های فراوان استان شود. باید کاری کرد که گردشگران داخلی و خارجی با هدف سفر به ارومیه وارد منطقه آذربایجان‌غربی شوند چراکه توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی مردم در پی توسعه گردشگری رقم خواهد خورد.

استانداری آذربایجان‌غربی چه اقداماتی را برای برگزاری موفق و پر نشاط المپیاد ورزشی انجام داده است؟

استانداری یک نهاد حاکمیتی است و وظیفه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دارد. برای برگزاری چنین رویداد فرهنگی و ورزشی از همان ابتدای مطرح‌شدن میزبانی دانشگاه ارومیه همه دستگاه‌های اجرایی وارد کار شدند. این در حالی است که در آذربایجان‌غربی همت جمعی همه دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌های مختلف ورزشی و فرهنگی بارها تجربه شده است و همگرایی خوبی میان دستگاه‌ها برای برگزاری مسابقات مختلف در سطح ملی و بین‌المللی وجود دارد.

اکثر دستگاه‌ها و سازمان‌های استان به دلیل آمادگی و هماهنگی فوق‌العاده میان بخشی با سایر دستگاه‌ها جرأت پیشنهاد میزبانی برنامه‌های ملی و حتی منطقه‌ای را به خود می‌دهند و مسئولان ارشد کشوری نیز با روی باز میزبانی آذربایجان‌غربی را می‌پذیرند و همه این‌ها نشان از توسعه و رشد آذربایجان‌غربی دارد.

چه توصیه‌ای برای مسئولان اجرایی المپیاد برای برگزاری مطلوب آن دارید؟

میزبانی سه هزار و 500 دانشجوی نخبه از سراسر کشور بیش از هر چیزی هماهنگی و همگرایی مسئولان را می‌طلبد، باید برای برگزاری موفق این رقابت‌ها همه مقدمات و تمهیدات فراهم شود و با یک همت جمعی و اراده عالی کارها و هماهنگی‌ها انجام شود.

بنابراین باید همه کمیته‌ها و همه مسئولان بخش‌های مختلف چند روز قبل از برگزاری مسابقات آمادگی کامل و 100 درصد داشته باشند.

لطفا آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه را توصیف کنید؟

آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه رنگین‌کمانی از اقوام و ادیان مختلف است. طبیعت بکر و مردمان غیور و مهربان این خطه فضایی به وجود آورده که از این منطقه همواره به نیکی یاد شود.

تفریحات سالم و زمینه‌های پزشکی درمانی و جاذبه‌های طبیعی با داشتن بی‌نظیرترین تابستان و استفاده از طبیعت خدادادی فضایی فراهم کرده که می‌توان از این فرصت‌های الهی به عنوان جاذبه‌های استان و شهرستان ارومیه و به تبع آن رشد، توسعه و پیشرفت استان یاد کرد. مردم‌داری و اهل مدارا بودن ساکنان آن یکی از بارزترین ویژگی‌های بی‌بدیل آذربایجان‌غربی است و داشتن زمینه‌های فرهنگی، تاریخی باعث شده تا فضای خوبی در عرصه مسائل فرهنگی، اجتماعی به وجود آید.

از دانشجویان شرکت‌کننده در المپیاد چه انتظاراتی وجود دارد؟

از دانشجویان عزیز که میهمان آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه هستند ضمن اظهار خیرمقدم، می‌خواهیم که از نقاط دیدنی شهر نیز بازدید کنند، با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان شهر آشنا شوند و سفیران فرهنگی خوبی برای فرهنگ و تمدن آذربایجان‌غربی باشند.

برگزاری المپیادهای ورزشی در توسعه فرهنگی و اجتماعی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

رفت و آمدهای متعدد قشرهای مختلف در قالب جشنواره و رقابت‌های فرهنگی و ورزشی در نوع خود عامل بسط و توسعه فرهنگی است. به عبارتی در اثر همین اتفاقات و تبادل‌نظرها، آشنایی و معرفت به وجود می‌آید و همین دانشجویانی که در یازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور به مدت 10 روز در ارومیه اقامت خواهند داشت یک ظرفیت بسیار مهم و تأثیرگذار در بدنه جامعه هستند. حضور سه هزار و 500 دانشجو از سراسر کشور در ارومیه فرصت بسیار مغتنمی برای معرفی ویژگی‌های توریستی و گردشگری ارومیه است چرا که دانشجو به دلیل دامنه وسیع اجتماعی و تأثیرگذاری در بدنه جامعه می‌تواند بهترین سفیر برای تبلیغ باشد و ضروری است دست‌اندرکاران دانشگاه ارومیه به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

جایگاه ورزش استان در سطح کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوب، هماهنگ و تأثیرگذاری در حوزه ورزش استان و میزبانی مسابقات ورزشی در سطح ملی و حتی آسیایی و جهانی انجام شده است. برگزاری AVC‌ کاپ والیبال آسیا، برگزاری مسابقات بین‌المللی تکواندو، میزبانی المپیاد ورزشی دانش‌آموزان کشور، میزبانی فوتسال غرب آسیا، میزبانی مسابقات دانشگاهی بین‌المللی، اعزام تیم‌های ورزشی به کشورهای همسایه در دو سال گذشته در آذربایجان‌غربی نشانه فراهم‌بودن زیرساخت‌ها و ‌آمادگی‌های لازم و توان برنامه‌ریزی و مدیریت استان برای رویدادهای ورزشی است.

همچنین شانزدهمین دوره مسابقات والیبال جوانان آسیا از 16 کشور مهر ماه 91 در ارومیه برگزار می‌شود و این نشان می‌دهد که ورزش استان آذربایجان‌غربی از جایگاه مناسبی در سطح کشور برخوردار است.

اگر یکی از دانشجویان حاضر در المپیاد بخواهد در آینده معاون سیاسی استانداری آذربایجان‌غربی شود، چه توصیه‌ای به او دارید؟

قطعاً اگر مدیریت‌های آینده کشور به دست نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشد سطح مدیریت کشور پیشرفت خواهد کرد. به همین دلیل داشتن تخصص در یکی از رشته‌های دانشگاهی و تقویت قدرت تحلیل در مورد مسائل اجتماعی یکی از برنامه‌هایی است که باید مدّ نظر دانشجویان عزیز باشد. حساس بودن نسبت به مسائل جهانی و مطالعه در دیپلماسی کشورها و آشنایی با مبانی مدیریت نیز از دیگر لوازم کار است و بالاتر از همه این‌ها عشق خدمت به مردم و اعتماد به نفس و اراده ملّی برای ساختن ایران عزیز را به جوانان امروز و مدیران آینده توصیه می‌کنم.

در پایان اگر بخواهید یک هدیه معنوی به دانشجویان در قالب یک جمله اهداء نمایید، آن جمله چه خواهد بود؟

دوران دانشجویی بخش مهمی از زندگی انسان است و از آن با عنوان دوره نشاط و شادابی زندگی نام برده می‌شود. از دانشجویان عزیز می‌خواهم سعی کنند روح نشاط و سرزندگی را تا پایان عمر حفظ کنند.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول