اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر خبر داد

برگزاری جشنواره جوان برتر خلیج فارس در 15 موضوع تخصصی

خبرگزاری فارس: مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر از برگزاری جشنواره جوان برتر خلیج فارس در 15 موضوع تخصصی خبر داد.

برگزاری جشنواره جوان برتر خلیج فارس در 15 موضوع تخصصی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر رضا جمشیدی ظهر امروز در جشنواره جوان برتر خلیج فارس در بوشهر، با اشاره به جشنواره حضرت علی‌اکبر اظهار داشت: جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) تاکنون در دو دوره با هدف معرفی الگوها و تجلیل از جوانان برتر با هدف زمینه‌سازی برای توسعه ارزش‌های متعالی و روحیه فداکاری و ایثار، افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی، ایجاد زمینه‌های مشارکت در عرصه‌های اجتماعی و ارزش نهادن به اندیشه‌های سازنده جوانان ایران اسلامی همه ساله در روز جوان برگزار شده است.

وی افزود: اهداف کلان ما از برگزاری جشنواره جوان برتر خلیج فارس، ارتقاء جایگاه جوانان در محورهای علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر بیان کرد: زمینه‌سازی برای بروز ایمان و روحیه فداکاری و ایثار در نسل جوان، بروز خلاقیت و افزایش نشاظ اجتماعی و امید به آینده جوانان، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی در بین جوانان و الگوسازی مناسب برای جوانان و کمک در جهت رشد و ارتقاء هدفمند آنان از جمله اهداف خرد ما در برگزاری جشنواره جوان برتر خلیج فارس است.

وی گفت: این جشنواره در 15 موضوع تخصصی در زمینه‌های جوان و قرآن، طلبه جوان، جوان و طنز و ادبیات، جوان و کار آفرینی، فیلم جوان، جوان و موسیقی، کشاورزی و روستایی جوان، جوان و هنرهای نمایشی، مبتکر و مخترع جوان، جوان و رسانه، جوان و فعالیت‌های اجتماعی، جوان و هنرهای تجسمی، جوان ایرانی خارج از کشور، سرباز جوان و جوان با توانایی‌های خاص برگزار شده است.

جمشیدی با اشاره به سابقه تاریخی استان بوشهر عنوان کرد: سابقه تمدنی لیان به‌عنوان یادگار دوره ایلامیان، عظمت و کیان بوشهر را در حافظه تاریخی خود نگاه داشته است و ریشهر نیز بازمانده تمدن ساسانیان، هویتی درخشان در مقطعی از دوران استان بوشهر است.

وی در ادامه تصریح کرد: آن چه که امروز شخصیت بالنده و سازنده استان بوشهر را معرفی می‌کند، منشوری از استعدادهای تاریخی، طبیعی، جغرافیایی، فرهنگی و اسنانی است که نقش بی‌بدیل آن را رقم زده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان استان بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون جوانان استان بوشهر مسئولیت حفظ آثار و میراث گرانبهای فرهنگی، علمی و ارزشی علما و شهداء بزرگ این خطه را بر عهده دارند.

جشمیدی اذعان کرد: جوانان استان بوشهر اکنون بر جای دلیرمردان جبهه‌های ایثار تکیه زده‌اند و تعهدات ایمانی آنان در راستای تقویت مذهب و ملت و در سایه هدایت ولایت عدالت‌محور، با تلاش و همت در راه خدمت به امت می‌باشد که به خوبی دارند این مسیر را ادامه می‌دهند.

وی گفت: جشنواره جوان برتر خلیج فارس بر این پایه و مبنا، بنا نهاده شده است تا با معرفی چهره‌های برتر در زمینه‌های علمی و عملی و تمامی عرصه‌ها باور به توانمندی‌ها را نهادینه کند و سهم جوانان را در بازسازی و بنیاد تمدنی نونهاد، برجسته سازد.

جمشیدی یادآور شد: برگزاری جشنواره جوان برتر خلیج فارس به منظور پاسداشت مجاهدت شهدای خلیج فارس و حفظ ارتباط بین نسلی و جلوه‌گری نام خلیج فارس بوده است.

وی در تعریف از عنوان جوان گفت: آنان کسانی هستند که صاحب دیدگاه و ایده‌های قابل توجه علمی و فرهنگی هستند و محل رجوع جوانان در عرصه‌های مختلف هستند که در تربیت و رشد جوانان خدمات ارزنده‌ای انجام می‌دهند.

لازم به ذکر است در این جشنواره از برگزیدگان جوان بوشهری در جشنواره جوان ایرانی، جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع)، جوانان برتر کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر، جوانان برتر سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر، جوانان برتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، جوانان برتر اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر و از سه دانشمند جوان یاور بوشهری حضرت آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری "استاد حوزه"، دکتر محمدعلی آذر شب "استاد رشته ادبیات دانشگاه تهران" و دکتر منصور کبگانیان "عضو شورای انقلاب فرهنگی ایران" در حضور مسئولان استان بوشهر با اهداء جوایزی ویژه تقدیر شد.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول