اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی مینودشت خبر داد

آغاز برداشت از باغات فندق مینودشت

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی مینودشت گفت: برای نخستین ‌بار در این شهرستان برداشت از سطح زیرکشت 30 هکتار فندق اراضی شیبدار شهرستان آغاز شد.

آغاز برداشت از باغات فندق مینودشت

عیسی قربانی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: زیر کشت بودن اراضی شیبدار شهرستان از ابتدای سال 1382 آغاز که با توجه به شرایط جغرافیایی و جوی منطقه زمین‎های شیبدار شهرستان مینودشت مستعد کاشت انواع درختان فندق، گردو و زیتون است و در حال حاضر 30 هکتار از باغات فندق به بار نشسته و آماده برداشت است.

وی خاطر نشان کرد: پیش‎بینی می‎شود از هر هکتار باغ 25 کیلوگرم فندق خوب و با کیفیت برداشت شود که با رعایت توصیه‎‎های کارشناسان و رسیدگی بیشتر کشاورزان این میزان در سال‎های بعد افزایش خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی مینودشت گفت: هم‌اکنون بهره‎برداری از 20 هکتار باغ زیتون شهرستان که به صورت متراکم کشت شده، آغاز و انتظار می‎رود محصول خوبی جمع‎آوری شود و باعث دلگرمی و پشتکار بیشتر کشاورزان شود.

قربانی با اشاره به اجرای سیستم آبیاری تحت فشار قطره‎ای و بارانی در سطح 482 هکتار از اراضی این شهرستان اذعان داشت: برای اجرای این طرح‎ها 8 میلیارد و 271 میلیون ریال هزینه شده است و مدیریت کشاورزی شهرستان آمادگی دارد با همکاری کشاورزان متقاضیان این مقدار را افزایش دهد.

انتهای پیام/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول