اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تابستان امسال

همدان میزبان مهم‌ترین رویدادهای ورزشی آسیا است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: همدان تابستان امسال میزبان مهمترین رویدادهای ورزشی در آسیا و کشور در رشته‌های سنگ‌نوردی، شطرنج، کبدی، وزنه‌برداری و کشتی است.

همدان میزبان مهم‌ترین رویدادهای ورزشی آسیا است

سید عبدی افتخاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: میزبانی مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا با حضور 11 تیم خارجی یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی طی چند سال گذشته در کشور و استان همدان است.

وی افزود: مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا فردا همزمان با افتتاح بزرگ‌ترین سالن سنگ‌نوردی خاورمیانه در استان همدان با حضور 160 ورزشکار از کشورهای هنگ‌‌کنگ، سنگاپور، چین، هند، چین تایپه، کره جنوبی، پاکستان، تایلند، ژاپن، قزاقستان و دو تیم از ایران در دو بخش دختران و پسران در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان اظهار داشت: طی چند روز گذشته ناظران فدراسیون جهانی و آسیایی از سالن سنگ‌نوردی فرهاد میرزاجانی همدان بازدید کردند و امکانات سالن را مطلوب ارزیابی کردند که امیدواریم بتوانیم میزبانی خوبی برای سنگ‌نوردان آسیا باشیم و برای تحقق این امر تمامی توان خود و مسئولین استان را به کار گرفته‌ایم.

وی از برگزاری جشنواره سراسری شطرنج مردان از فردا به مدت یک هفته در همدان خبر داد و افزود: تمامی استان‌ها برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند و نفرات برتر این مسابقات هم سهمیه حضور در تیم ملی را کسب می‌کنند.

افتخاری برگزاری مسابقات کبدی لیگ برتر بانوان و کشتی مردان در شهرستان‌های ملایر و نهاوند را از دیگر رویدادهای مهم ورزشی استان طی هفته آینده نام برد و گفت: لیگ برتر کبدی بانوان هم از امروز به مدت چهار روز با حضور 15 تیم از استان‌های کشور در سه گروه پنج تیمی در سالن 3 هزار نفری ملایر در حال برگزاری است و این مسابقات حکم انتخابی اعضای تیم ملی را هم دارد.

وی ابراز داشت: همچنین هفته دوم کشتی لیگ دسته‌یک کشور بین تیم‌های نهاوند و قوچان روز جمعه 23 تیر ماه در نهاوند برگزار می‌شود.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان همدان افزود: مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور در شهریور ماه با حضور 30 تیم و 260 وزنه‌بردار از سراسر کشور در همدان برگزار می‌شود که نفرات برتر سهمیه حضور در تیم ملی را به دست می‌آورند.

وی هدف از میزبانی این رشته‌های ورزشی را توانمند کردن همدان برای میزبانی در عرصه‌های آسیایی و جهانی عنوان کرد و افزود: استان همدان با بهره‌برداری از پروژه‌های ورزشی طی دولت نهم و دهم توانسته موقعیت خوبی در کشور برای میزبانی مسابقات داشته باشد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول