اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بجنورد:

زندان‌ها به کانون اصلاح و تربیت تبدیل شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار بجنورد با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها گفت: اکنون زندان‌ها به کانونی برای اصلاح و تربیت تبدیل شده است.

زندان‌ها به کانون اصلاح و تربیت تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سیدمحمد پاکمهر بعد از ظهر امروز در نشست با اعضای شورای اداری شهرستان در سالن اجتماعات زندان بجنورد گفت: بررسی ناهنجاری‌ها، آسیب‌ها و علت‌ها از جمله اموری بوده که باید برای کاهش آسیب‌ها تلاش شود که خوشبختانه این فعالیت‌ها در زندان بجنورد به خوبی انجام شده است.

وی توجه به مقوله‌های فرهنگی و برگزاری کلاس‌های قرآنی، برپایی کلاس‌های ورزشی و فنی و حرفه‌ای را از جمله اقدامات موثر زندان‌ها برای پر کردن اوقات زندانیان و جلوگیری از تلف‌شدن اوقات آنان برشمرد.

نماینده عالی دولت در بجنورد گفت: خوشبختانه با فعالیت‌های صورت گرفته، زندان‌های ما به کانون اصلاح و تربیت تبدیل شده و انتظار ما از زندان اسلامی هم همین است.

وی افزود:‌ در بعد فرهنگ‌سازی و تقویت مبانی معنوی اقدامات مطلوبی انجام شده که این حاکی از نگاه ویژه زندان‌ها به تقویت مبانی فرهنگی و دینی در بین زندانیان است.

پاکمهر پیش‌بینی دوره‌های تحصیلی در زندان برای ادامه تحصیل مددجویان را مورد اشاره قرار داد و گفت: همچنین با تدابیر انجام شده آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها فعال بوده که سبب توانمند‌شدن مددجویان خواهد شد.

نماینده عالی دولت در بجنورد با بیان اینکه امکانات درمانی شایسته‌ای برای زندانیان از جمله دندان پزشکی، واکسیناسیون، داروخانه، تزریقات فراهم شده است، افزود: تمام این امکانات برای تأمین سلامت زندانیان و جلوگیری از انتقال بیماری به زندانیانی که حتی برای چند روز در این زندان باشند، تأمین شده است.

وی اظهار داشت: اصلاح مددجویان در قالب فراهم‌کردن این دوره‌ها در بازگشتن مددجویان به زندگی شرافتمندانه موثر بوده و باید به این زحمات ارج نهاده شود.

فرماندار بجنورد با بیان اینکه دستگاه‌های شهرستان باید براساس شرح وظایف خدمات مورد نیاز در زندان بجنورد را فراهم کنند، افزود: همه ما در این زمینه مسئول بوده و باید ضمن تبدیل تهدیدها به فرصت، زمینه را برای خدمات‌دهی به این مجموعه بیش از پیش فراهم کنیم.

وی همچنین از برگزاری نشست جدید مجمع انجمن زندانیان شهرستان خبر داد و گفت:‌ این انجمن تلاش‌های شایسته‌ای را برای کمک به زندانیان و خانواده آنان دارد.

پاکمهر تصریح کرد: ‌ستاد دیه هم توسط زندان‌های استان فعال بوده و عملکرد خوبی را برای آزادسازی زندانیان دارد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول