اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل:

زندان‌ها به مجموعه‌های فرهنگی و اصلاحی تبدیل شده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل گفت: زندان‌های کشور امروز به مجموعه‌های فرهنگی، اصلاحی و تربیتی تبدیل شدند که خروجی آنها تحویل افراد پایبند به ارزش‌های اسلامی است.

زندان‌ها به مجموعه‌های فرهنگی و اصلاحی تبدیل شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم جعفری عصر امروز در جلسه کارشناسان کارگروه صیانت از حقوق شهروندی از زندان اردبیل اظهار داشت: امروز برخلاف سال‌های گذشته که زندان در دیدگاه عموم مردم محل حبس و نگهداری مجرمان خطرناک بوده است امروز به یک مکان اصلاحی و تربیتی تبدیل شده است که امیدواریم با همین نگرش بسیاری از مشکلات و معایب زندان‌ها برطرف شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی مختلف اجرا شده در زندان‌های استان تصریح کرد: به دلیل حجم بالای فعالیت‌های فرهنگی و انجام برنامه‌های متنوع در زندان‌های استان اداره کل زندان‌ها از اعتبار فرهنگی استان بهره‌مند شده است.

جعفری خاطر نشان کرد: ما در توزیع اعتبارات شاخص‌های فرهنگی بخشی از اعتبارات را به این حوزه اختصاص دادیم که نتیجه آن را امروز در کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی می‌بینیم.

به گزارش فارس، مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل خواستار تقویت اعتبارات اداره کل زندان‌های استان برای اصلاح و تربیت نفوس به خطا رفته و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی شد.

در این مراسم مدیرکل زندان‌های استان نیز به رتبه‌های برتر کشوری زندان استان اردبیل به فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری فرهنگی در زندان‌ها نتیجه مطلوب در جامعه به دنبال داشته و در حقیقت یک اندوخته واقعی است.

علی جلیلی افزود: زندان‌ها با در اختیار داشتن بخشی از جمعیت آسیب‌دیده برای نظام دارای اهمیت و ارزش است و در این باب معتقدیم سرمایه‌گذاری‌ها بازدهی پرثمر دارد.

وی زندان‌های استان را از لحاظ کارهای فرهنگی و ایجاد اشتغال برای مددجویان زندان‌های موفق و پیشرو کشور توصیف کرد و اظهار داشت:‌ کمتر دستگاهی است که نیروی اداری آن مأموریت‌های شبانه مستمر داشته باشد اما در زندان‌های استان برای حفظ نظم و امنیت زندان‌ها و به تبع آن جامعه رؤسای ادارات ستادی و مسئولان نظارتی به مأموریت‌هایی اعزام می‌شوند.

جلیلی به حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان علاقمند و تعامل خوب با آموزش فنی و حرفه‌ای شهرهای مختلف استان اشاره کرد و ادامه داد: با این اقدام امیدواریم یک حرکت رو به جلو را در اصلاح فرآیندها شاهد باشیم.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول