اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

سرمایه‌گذاران گردشگری بخش خصوصی حمایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: سرمایه‌گذاران گردشگری بخش خصوصی در ابعاد مختلف سیاحتی و توسعه صنعت توریسم حمایت می‌شوند.

سرمایه‌گذاران گردشگری بخش خصوصی حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی ظهر امروز در بازدید از گمرک مرزی شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: حذف روادید به صورت یک طرفه و فراهم شدن امکان حضور گردشگران از طریق گمرک بیله‌سوار سبب شده ما با سیمای تحول یافته گردشگری به ویژه در شهرستان بیله‌سوار مواجه شویم.

وی با بیان اینکه از بابت همین بازگشایی مرز توریسم‌ درمانی نیز در استان اردبیل رونق گرفته است، افزود: روزانه از طریق مرز بیله‌سوار بیش از 2 هزار مسافر را در استان اردبیل پذیرش می‌کنیم که اغلب آنها با هدف درمان و مراجعه به پزشکان اردبیل به این استان می‌آیند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل یادآور شد: در سه ماه نخست امسال 130 هزار و 350 نفر مسافر خارجی از طریق مرز بیله‌سوار مغان وارد خاک کشورمان شده‌اند.    

ندایی بیان داشت: ورود این تعداد مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 57 درصد افزایش یافته است. شهرستان بیله‌سوار به دلیل تعداد مسافرت گردشگران خارجی به این شهرستان مقام اول در سطح استان اردبیل دارد.

این مسئول به عوامل متعدد حضور گسترده گردشگران خارجی در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: اطلاع‌رسانی‌ها در موضوع گسترش و توسعه صنعت گردشگری تاثیر‌گذار بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل در ادامه بر لزوم توسعه امکانات گردشگری و اقامتی و حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی در این زمینه تاکید کرد.

ندایی بیان داشت: در توسعه صنعت گردشگری با معضل  عدم اقبال سرمایه‌گذاران از زیرساخت‌های فراهم شده روبرو هستیم به طوری که ما به رغم تدارک دهها منطقه نمونه گردشگری همچنان با بی رغبتی سرمایه‌گذران روبرو هستیم، اما به نظر می‌رسد با تعیین مشوق‌های مورد نیاز قادر خواهیم بود در این به بخش یک تعادل و توازن واقعی برسیم.

وی اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار در حوزه میراث فرهنگی و مرمت آثار تاریخی را یک فرصت استثنایی در رونق‌بخشی در امر سیاحت و جذب گردشگر توصیف کرد.

ندایی در پایان اظهار داشت: از 37 منطقه نمونه گردشگری استان اردبیل در 12 مورد آنها سرمایه‌گذاری آغاز شده و به رغم مهیا بودن تمام زیرساخت‌ها اعم از برق، گاز، تلفن و راه ارتباطی همچنان با چالش جذب سرمایه‌گذار مواجه هستیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول