اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی‎وحرفه‎ای گلستان:

گسترش مهارت‌آموزی دغدغه‎ اصلی اشتغال است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی‎وحرفه‎ای گلستان گفت: گسترش مهارت‌آموزی دغدغه اصلی اشتغال است.

گسترش مهارت‌آموزی دغدغه‎ اصلی اشتغال است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ابوطالب جلالی ظهر امروز در جمع مدیران ادارات فنی و حرفه‎ای استان گلستان اظهار داشت: با وجود اقدامات انجام شده توسط دولت در خصوص اشتغال میزان ورود جوانان با مهارت‎های کافی در این زمینه بسیار کم است و برای همین برنامه‎های جدی توسط بنگاه‎های آموزشی برای ساماندهی این مسئله در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نقش مهارت در مشاغل کمتر مورد توجه قرار می‎گیرد تصریح کرد: چون عموم مسائل را نظری می‎بینیم وقتی وارد حوزه عمل می‎شویم تعداد مشاغل کم است.

مدیرکل فنی‌وحرفه‎ای گلستان خاطر نشان کرد: بحث توانمندسازی و گسترش مهارت برای همه اقشار و در همه سطوح یکی از دغدغه‎های اصلی در موضوع اشتغال است.

وی ابراز داشت: هم برای کسانی که جویای کار هستند و هم برای شاغلین این آموزش‎ها یک ضرورت محسوب می‎شود تا بتوانند یکسری مباحث جدید را متناسب با تکنولوژی و نیاز جامعه کسب کنند.

جلالی با بیان اینکه چشم‌انداز آینده برای ما هر ایرانی یک مهارت است افزود: برای تحقق این امر یکی از اقداماتی که انجام شده است واگذاری بخشی از فعالیت دستگاه‎های اجرایی به بخش خصوصی و برون سپاری مسئولیت‎ها است.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای یادآور شد: برای اینکه بخش خصوص در این موضوع بتواند به خوبی وارد عمل شود با برخی دستگاه‎ها برای آموزش نیروهایی که وارد این حوزه می‎شوند تفاهم‎نامه انعقاد کرده‎ایم.

وی عنوان کرد: یکی از این دستگاه‎ها شیلات است که 4 هزار هکتار از مزارع آبزیان را می‎خواهد در اختیار جوانان و تحصیلکرده‎های این حوزه قرار دهد و بحث آموزش این افراد را در این حوزه بر عهده گرفته‎ایم و با شناسایی مشاغل و ظرفیت‎ها، آموزش‎ها را برای افرادی که در حوزه‎های مختلف قرار می‎گیرند تعریف و اجرا می‎کنیم.

جلالی تاکید کرد: همچنین با دستگاه‎های دیگری چون منابع طبیعی گلستان و مدیریت بحران و حوداث غیرمترقبه استان قراردادهایی برای آموزش مهارتی افراد برای اجرایی فعالیت‎ها محقق شده است.

مدیرکل فنی‎‎وحرفه‎ای استان گلستان در خصوص کشاورزی مهر استان نیز گفت: در این طرح به نیروهای بخش کشاورزی زمین و تسهیلات اعطا می‎شود و برای اینکه افرادی که در این حوزه وارد می‎شوند بتوانند به توفیقات خوبی دست یابند همزمان با پذیرش پروژه از آموزش‎های مهارتی حوزه این بخش توسط فنی‎وحرفه‎ای نیز بهره‎مند می‎شوند.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول