اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران:

پروژه مسابقات جهانی مهارت در مازندران رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به موفقیت کارشناس المپیاد فنی و حرفه‌ای مازندران در المپیاد جهانی مهارت، گفت: در آینده‌ای نزدیک، پروژه مسابقات جهانی مهارت در مازندران رونمایی می‌شود.

پروژه مسابقات جهانی مهارت در مازندران رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عبدالرضا شریعت‌‌نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، بخشی از موفقیت‌ها و برنامه‌های فنی و حرفه‌ای مازندران را طی سال‌های گذشته بازگو کرد.

وی با اعلام اینکه سال نسبتاً خوبی را در آموزش فنی و حرفه‌ای سپری کردیم، خاطرنشان کرد: در قالب تیم مهارت، فنی و حرفه‌ای مازندران رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

شریعت‌نژاد با یادآوری این نکته که مازندران در سه سال اخیر، در رشته جوشکاری قطب کشور و جهان شده، اضافه کرد: مازندران در رشته رهگیری و مشاوره شغلی در فنی و حرفه‌ای کل کشور نیز رتبه سوم را کسب کرده است.

* اجرای نظام استاد شاگردی در فنی و حرفه‌ای مازندران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران بیان داشت: این موفقیت توسط مازندران در حالی به دست آمد که 170 درصد بیشتر از تعهدات عمل کرده است.

شریعت‌‌نژاد با تاکید بر اجرای نظام استاد شاگردی در مجموعه فنی و حرفه‌ای مازندران، گفت: مازندران در این بخش نیز توانست رتبه نخست کشوری را کسب کند.

این مسئول مهارت‌‌محور مازندران با اعلام کسب رتبه برتر استانی در بخش اردوهای هجرت سازندگی توسط فنی و حرفه‌ای مازندران ادامه داد: این اداره کل در بخش معرفی تسهیلات مشاغل خانگی نیز به عنوان دستگاه پیشرو عمل کرده است. 

* فنی و حرفه‌ای در مسیر اشتغال نقش مهمی دارد

وی با گلایه از برخی رسانه‌ها که از زبان مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران عنوان کردند فنی و حرفه‌ای مسئول اشتغال نیست، تصریح کرد: باید اعلام کرد که فنی و حرفه‌ای در مسیر اشتغال نقش مهمی دارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران از آغاز اجرای تفاهم فنی و حرفه‌ای مازندران با فعالان صنعت و معدن مازندران خبر داد و بیان داشت: در راستای اجرای این تفاهمنامه، آموزش‌های جوار در کنار واحدهای تولیدی و صنعتی راه‌اندازی می‌شود.

شریعت‌نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره نحوه آموزش رشته‌های کشاورزی در سطح روستاها و شهرهای مازندران اضافه کرد: در بخش کشاورزی، فنی و حرفه‌ای مازندران اقدام به تجهیز کارگاه‌ها فنی و حرفه‌ای در بهشهر، ساری، پهنه‌کلا، تنکابن و آمل کرده است.

* آموزش پرورش زنبور عسل و پرواربندی گوسفند در ساری

وی با اعلام اینکه با همکاری اداره کل روستایی مازندران، آموزش‌های فصلی را در دستور کار داریم، افزود: در منطقه چهاردانگه شهرستان ساری، در حال آموزش پرورش زنبور عسل و پرواربندی گوسفند هستیم.

این مسئول با اشاره به موفقیت کارشناس المپیاد اداره کل فنی و حرفه‌ای مازندران عنوان کرد: در آینده‌ای نزدیک، پروژه مسابقات جهانی مهارت در رشته جوشکاری با عنوان مخزن تحت فشار در مازندران رونمایی می‌شود.

شریعت‌نژاد تعهد مازندران را در بخش استاد شاگردی و بخش‌های دولتی 6 میلیون نفرساعت برشمرد که سازمان فنی و حرفه‌ای مازندران، آموزش 5 میلیون و 400 هزار نفر ساعت را تایید کرده است. 

* 30 درصد از آموزش‌دیده‌های فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار شدند

وی تعهد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای مازندران را 20 میلیون نفرساعت اعلام کرد که در مقاسیه با سال گذشته، تفاوتی نکرده است.

این مسئول با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از 130 رشته فنی و حرفه‌ای در مازندران آموزش داده می‌شود، ابراز داشت: این رشته‌ها در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ایی آموزش داده می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به اجازه هیئت دولت مبنی بر تبدیل وضعیت 4 هزار و 800 نفر از مربیان حق‌التدریس به کادر رسمی، گفت: این کار قرار است در یک شیب پنج ساله اجرایی شود.

شریعت‌نژاد سهم مازندران در فاز نخست این طرح را 60 نفر اعلام کرد.

وی با اعلام اینکه 30 درصد از آموزش‌دیده‌های فنی و حرفه‌ای مازندران وارد بازار کار شدند، ادامه داد: برخی از آموزش‌دیده‌ها در شرایط سنی قانونی نیستند و بسیاری از مهارت‌آموزان دارای شغل دولتی هستند که نیازی به شغل جدید نیستند.

* آموزش مهارتی به 2 هزار و 474 از مشمولان بیمه بیکاری

این مسئول استانی با اعلام تزریق اعتباری به تجهیزات فنی و حرفه‌ای، مبلغ این بخش را در سال گذشته بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام کرد که قرار است این بخش از اعتبارات فنی و حرفه‌ای در سال جدید تقویت شوند.

وی درباره آموزش کسانی که در مازندران از مزایای بیمه بیکاری برخوردارند، تعداد این افراد را در سال گذشته 2 هزار و 474 نفر اعلام کرد.

* تسلیم خواهش نمایندگان مجلس نمی‌شوم

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا ممکن است شما به سفارش نماینده مجلسی، همکاری را در بدنه فنی و حرفه‌ای جابه‌جا و یا بکارگیری کنید، تصریح کرد: برای اجرای مدیریت بهینه از کسانی که در بدنه فنی و حرفه‌ای هماهنگ باشند استفاده می‌کنم، ولی تسلیم خواهش نمایندگان مجلس نمی‌شوم.

وی متذکر شد: کسانی به بندنه مدیریتی اضافه می‌شوند که در اجرای برنامه‌های کلان فنی و حرفه‌ای، هماهنگ‌تر باشند.

شریعت‌‌نژاد اعلام کرد: پس از قبول مسئولیت در فنی و حرفه‌ای مازندران، 20 رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای جابجا نشدند و این افراد کسانی بود که در طی سال‌های گذشته در این بخش مسئول بودند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول