اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نخبگان نقش مهمی در ترویج فرهنگ عفاف دارند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نخبگان و متولیان فکری جامعه و متولین فرهنگی و حکومتی هر یک مسئولیت بسیار مهمی در ترویج و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بر عهده دارند.

نخبگان نقش مهمی در ترویج فرهنگ عفاف دارند

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: اسلام مکتبی است که از جانب خدا و از طریق حضرت محمد(ص) برای همه بشریت وضع شده و دینی است که در آن راهکارهای رسیدن به اوج کمالات انسانی تبیین شده است.

وی افزود: دین اسلام دینی است که در آن ارزش‌های الهی و دینی با ارزش‌های انسانی و اخلاقی عجین و به مجموعه دستورالعمل‌های زندگی تبدیل شده است که راه درست زندگی کردن را به انسان نشان می‌دهد و در نهایت او را به سرمنزل مقصود می‌رساند.

نکونام بر ضرورت تبیین و تعمیق احکام و دستورات اجتماعی اسلام در جامعه تاکید کرد و گفت: مسلمان مومن باید به آنچه دین اسلام برای وی در نظر گرفته عامل باشد چراکه سعادت انسان‌ها تابع عمل به احکام دین است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: عفاف و حجاب نیز یکی از مهم‌ترین دستورات و احکام دین اسلام و از ضرورت‌های مهم جامعه انسانی به شمار می‎رود که به ویژه در مکتب اسلام به آن توجه بسیاری شده است.

نکونام با بیان اینکه سلامت هر جامعه‌ای به موضوع عفاف و حجاب ربط پیدا می‌کند، تصریح کرد: عفاف و حجاب نه تنها یک بحث دینی است بلکه یک موضوع انسانی و اخلاقی است که نه تنها دین اسلام بلکه در هر یک از مکاتب الهی و آسمانی می‌توان آن را مشاهده کرد.

وی اظهار داشت: ضرورت یک زندگی سالم اجتماعی اقتضا می‌کند که افراد جامعه از یک پوشش مناسب و درست برخوردار باشند و برهنگی و بد پوششی در آن جامعه جایگاهی نداشته باشد.

نکونام، حجاب را نوعی کمال و ارزش برای شخصیت انسان دانست و گفت: عریان بودن و عدم پوشش مناسب برای انسان نوعی بی‌ارزشی، بی‌اعتباری به شمار می‎رود که در زندگی فردی و اجتماعی او تبعات بسیاری بدی به جای می‌گذارد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پوشش هر انسانی دارای حد و مرز مشخصی است، اظهار داشت: در دین اسلام هم برای پوشش زن و هم برای پوشش مرد مرز و حدودی در نظر گرفته شده که هر دو گروه باید به آن مقید و پایبند باشند.

نکونام تصریح کرد: عفاف و حجاب هم از نظر عقل، شرع و منطق یک ضرورت است و هم از منظر و دیدگاه دین اسلام از مبانی مهم یک جامعه سالم دینی به شمار می‌رود.

وی بر ضرورت تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و افزود: تقویت و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دارای مراحل مختلفی است که در وهله اول از فرد و درک عمیق آن نسبت به این موضوع شروع می‌شود.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: خانواده‌ها، نخبگان و متولیان فکری جامعه و متولین فرهنگی و حکومتی در مراحل بعدی قرار می‌گیرند که هر یک مسئولیت بسیار مهمی در ترویج و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بر عهده دارند.

نکونام با بیان اینکه در حال حاضر فرهنگ عفاف و حجاب به خوبی و در وضعیت مطلوبی در جامعه حاکم نشده است، تصریح کرد: ترویج و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه یک مسئولیت فراگیر و همگانی است که همه افراد نسبت به آن مسئول هستند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از مهم‌ترین راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه عنوان کرد و گفت: خانواده‌ها و متولین فرهنگی و حکومتی ذی‌ربط باید نسبت به این موضوع بیشتر دقت کنند و با امر به معروف و نهی از منکر به طور مطلوبی این موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول