اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور دام جهاد کشاورزی اردبیل:

قیمت پایین خرید شیر دامداران را دچار رکود کرده است

خبرگزاری فارس: معاون امور دام جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:‌ پایین بودن قیمت خرید شیر از دامداران در قیاس با نرخ فروش سبب رکود دامداران استان اردبیل شده است.

قیمت پایین خرید شیر دامداران را دچار رکود کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا توانا عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات دامداران شهرستان خلخال اظهار داشت: در جلسه ستاد تنظیم بازار بارها پیشنهاد خود را برای افزایش قیمت شیر خریداری شده از دامداران به صورت معقول و عاقلانه مطرح کردیم اما تاکنون در این زمینه تصمیم‌گیری خاص انجام نشده است.

وی علت اصلی تعطیلی بسیاری از واحدهای دامداری را پایین بودن قیمت‌ها و بی‌توجهی به حل مشکلات آنها در گذشته اعلام کرد و افزود: ما در تلاش هستیم با همکاری ستاد تنظیم بازار استان مشکلات دامداران را با افزایش قیمت خرید شیر و کمک به فرآوری آن برطرف کنیم که انتظار می‌رود دیگر مسئولان نیز در این زمینه یاریگر ما باشند.

توانا در مورد حذف یارانه‌های سبوس دامداری‌ها نیز خاطر نشان کرد: با توجه به سیاست دولت در حوزه هدفمند کردن یارانه‌ها و کم کردن وابستگی مجموعه‌های تولیدی به کالاهای یارانه‌ای نرخ‌گذاری جدید در مورد قیمت سبوس انجام شده و قرار است، اعلام شود.

این مسئول تصریح کرد:‌ کشاورزان و دامداران نباید انتظار دریافت یارانه سبوس‌دار را داشته باشند که دولت به جای این حرکت با حمایت‌های خود از جمله پرداخت تسهیلات بانکی سعی می‌کند بخشی از مشکلات دامداران را برطرف کند.

وی اضافه کرد: در همین راستا طرح ایزولاسیون برای کاهش مصرف سوخت دامداری‌ها در حال انجام است تا هزینه‌های متعدد در این زمینه متوجه دامداران نشود.

به گزارش فارس، معاون امور دام جهاد کشاورزی اردبیل به فعالیت 28 واحد پرواربندی دام سبک و سنگین در خلخال و 22 واحد مرغداری گوشتی و تخم‌گذار اشاره کرد و بیان داشت: شهرستان خلخال از جمله مناطق تأمین‌کننده گوشت سفید، قرمز و عسل مورد نیاز استان است و در تولید این محصولات نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کند.

توانا از بخشوده شدن جرائم معوقه تسهیلات بانکی نیز برای دامداران و کشاورزان خبر داد و گفت: براساس ماده 28 قانون بودجه 90 معوقه پرداخت تسهیلات مشمول بخشودگی نظام بانکی قرار می‌گیرند و در این زمینه ضرورت دارد متقاضیان به بانک‌ها معرفی شوند.

وی ادامه داد:‌ کشاورزان و باغدارانی که قصد استفاده از این فرصت را دارند، می‌توانند از مزایای دریافت تسهیلات جدید نیز استفاده کنند.

توانا به شرایط مساعد شهرستان خلخال در پرورش دام سبک به ویژه اجرای طرح‌های متعدد پرواربندی بره را خاطر نشان کرد و افزود: ما به جای توسعه دام‌های سنگین از فعالان تولید و عرضه دام‌های سبک و همچنین فرآورده‌های مرتبط با آنها حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت:‌ سازمان جهاد کشاورزی به ویژه معاونت امور دام سعی می‌کند از طرق مختلف به دامداران و تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی کمک کرده و در این راستا برخی اقدامات خوب نیز انجام شده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول