اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج:

تقویت تولیدات داخلی منجر به کاهش واردات می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج ارتقای سطح تولیدات داخلی را بسترساز کاهش واردات و افزایش صادرات کالا به خارج از کشور خواند.

تقویت تولیدات داخلی منجر به کاهش واردات می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدسعید نقشی‌زادیان عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات تجار و پیله‌وران بانه در  فرمانداری این شهرستان بر توسعه و تقویت تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: تنها در صورت ارتقا تولیدات داخلی می‌توانیم زمینه صدور بیش از پیش محصولات را به خارج از کشور فراهم آوریم.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج، تقویت و ارتقای سطح تولیدات در کنار تقویت بخش خصوصی موجب کاهش نرخ واردات به کشور خواهد شد.

وی تحقق این موضوع را مستلزم حمایت دولت از تولید‌کنندگان برای حفظ سرمایه‌های ملی و داخلی دانست و اضافه کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش نرخ بیکاری از دیگر تاثیرات این مهم در استان به‌ویژه در شهرستان‌های مرزی خواهد بود.

به گزارش فارس، نبود نمایشگاه استاندار در محل بازارچه سیرانبند، نبود خط اینترنت و برقراری بازرسی از مهم‌ترین مشکلاتی بود که تجار و پیله‌وران این شهرستان در این جلسه مطرح کردند.

گفتنی است با سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف افزایش یافته و این زمینه‌ای برای ارتقای اقتصاد منطقه و ایجاد اشتغال و در نهایت رفع مشکل بیکاری است.

دو مرز رسمی باشماق مریوان و سیرانبند بانه ظرفیت مطلوبی برای تبادلات مرزی و موثر در افزایش سطح درآمدی ساکنان این استان است که با برداشتن موانع و حل برخی از مشکلات دست و پاگیر از جمله بروکراسی اداری حجم مبادلات مرزی در این مرزها افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر بسیاری از تجار استان‌های دیگر کشور در زمینه مبادلات مرزی از طریق مرزهای رسمی سیرانبند بانه و باشماق مریوان اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول